دیدبان

قدرتمند ترین فرد خاورمیانه از نظر سیا

قدرتمند ترین فرد خاورمیانه از نظر سیا

به گزارش دیدبان به نقل از کیهان ، لیبراسیون با بیان اینکه ایران قوی‌ترین حامی سوریه پس از شروع جنگ در سال ۲۰۱۱ است، نوشت: سپاه پاسداران به ارتش سوریه مشاوره می‌دهد، به آموزش شبه نظامیان طرفدار رژیم سوریه می‌پردازد و حدود ۷۰ هزار نفر از جنگجویان را از زمان آغاز این جنگ در سال ۲۰۱۱ آموزش داده است. می‌توان گفت که اساسا ایرانی‌ها یک گروه شبه نظامی به نام نیروی دفاع ملی را جایگزین ارتش سوریه کرده‌اند. این نیرو بسیاری از داوطلبان خود را از گروه مذهبی علوی‌ها جذب می‌کند و این افراد نیازمند حداقل آموزش و پشتیبانی برای فعالیت‌های خود هستند.

لیبراسیون خاطر نشان کرد: هنگامی که نیروهای مسلح اسد سال ۲۰۱۲ در حال شکست خوردن از مخالفان بودند، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مشاوران را ارسال کرد، نیروهای حزب‌الله لبنان مستقر شدند و نزدیک به ۵۰۰۰ نفر از جنگجویان داوطلب شیعه عراق به رژیم سوریه پیوستند.

لیبراسیون نوشت: این اقدام به احتمال زیاد به درخواست سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران صورت گرفته است. قاسم سلیمانی فردی است که یک مقام سابق سازمان امنیت و اطلاعات آمریکا (سیا) وی را «قدرتمندترین فرد در خاورمیانه» خوانده است. اما به راستی راهبرد سلیمانی در خاورمیانه چیست؟ مهمترین و اساسی‌ترین راهبرد سلیمانی، تبدیل کردن نیروهای شبه نظامی سوریه به نسخه‌ای مشابه گردان‌های بسیج در ایران هستند.

همزمان آسیاتایمز در گزارشی نوشت: اسرائیل حامی پنهان جبهه النصره در سوریه است. این گروه شاخه فعال القاعده در سوریه است؛ همچنان که داعش شاخه دیگری از القاعده است. نیروی هوایی سوریه چندین‌بار برای ایجاد حاشیه امن برای النصره، مداخله کرد.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن