دیدبان
حمیدرضا ترقی:

عدم موضع گیری اصلاح طلبان؛ ملاکی برای رد صلاحیتشان

عدم موضع گیری اصلاح طلبان؛ ملاکی برای رد صلاحیتشان

به گزارش دیدبان به نقل از ایران اسلامی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، عدم موضع گیری اصلاح طلبان نسبت به برخی اظهارات ساختارشکنانه از سوی اصلاح طلبان افراطی و زیر سوال بردن دستاوردهای نظام و انقلاب را مانعی جدی در راه رسیدن این طیف به کرسی های مجلس شورای اسلامی در انتخابات آتی دانست.

حمید رضا ترقی در گفتگو با ایران اسلامی، با ابراز تاسف از بی تفاوتی اصلاح طلبان نسبت به برخی ادعاها برای زیر سوال بردن دستاورد های هسته ای کشور گفت: موضع گیری اصلاح طلبان در قبال نفی دستاوردهای هسته ای کشورمان متاسفانه سکوت بود و تنها در یک مورد روزنامه ایران به آن پرداخته بود و به این موضوع اعتراض شده بود که چرا این افراد را وابسته به دولت جلوه داده اند و در واقع به شکلی روزنامه ایران سعی داشت در موضع گیری نسبت به این قضیه اعلام کند اینها افراد اصلاح طلبی هستند که هیچ وابستگی به دولت ندارند ونظر دولت با آنها متفاوت و متغایراست.

لذا ما فقط از زبان روزنامه رسمی دولت چنین موضع گیری را مشاهده کردیم اما بقیه اصلاح طلبان در قبال ادعاهای خلاف سیاست های کلان نظام، موضعی نگرفتند و طبیعتا اگر با این سیاست کلان نظام مخالف نبودند می بایست یک موضع شفاف و روشنی را اعلام می کردند.

وی، این رفتار اصلاح طلبان را ناشی از بی نتیجه ماندن مذاکرات هسته ای عنوان کرد وگفت: به نظر می رسد اصلاح طلبان سعیشان بر این است که با کمرنگ کردن آثار و منافع فناوری هسته ای درکشورکاری کنند تا اگر با غربی ها توافقی حاصل نشد و یا اگر مشکلی در روند توافقات بوجود آمد، خیلی در افکار عمومی جامعه متضرر نشوند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه موضع گیری مناسب در قبال اظهارات ساختارشکنانه را از حداقل شرایط ورود به انتخابات آتی مجلس دانست و اظهار داشت: قطعا پذیرش سیاست های کلان نظام جزء اولین ویژگی ها و مختصات فردی کسانی است که می خواهند کاندیدای نمایندگی در مجلس شورای اسلامی شوند، چراکه وظیفه مجلس این است که سیاست های کلان نظام را قانونمند کند و زمینه عملیاتی شدن آنها را فراهم نماید.

وی افزود: اگر ما برای جلوگیری از ورود افرادی که به سیاست های کلان نظام خصوصا در موضوع هسته ای اعتقادی ندارند، به مجلس اقدامی انجام ندهیم، استقلال کشور را فروخته و و از بین برده ایم و نسبت به آیندگان خیانت کرده ایم.

لذا طبیعی است که این نوع موضع گیری ها و یا عدم موضع گیری ها در قبال این نوع مسائل برای شورای نگهبان می تواند ملاکی در جهت عدم احراز صلاحیت شان باشد.

ترقی در پایان تاکید کرد: سکوت اصلاح طلبان به ضرر خودشان است ولی هرگز فکر نمی کنند که سکوت در برابر این مسائل عاملی برای رد صلاحتشان باشد.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن