دیدبان

یک هواپیمای مالزیایی دیگر محو شد!

یک هواپیمای مالزیایی دیگر محو شد!

به گزارش دیدبان به نقل از فارس ، خطوط هوایی «ایر آسیا» مالزی روز یکشنبه اعلام کرد ارتباط یک فروند هواپیمای مسافربری این شرکت با برج مراقبت قطع شده است.

بنا بر اعلام «ایر آسیا»، پرواز شماره QZ۸۵۰۱ که از شهر «سورابایا» اندونزی عازم سنگاپور بود، بامداد امروز از صفحه رادار محو شده است.

خبرگزاری رویترز به نقل از مقامات حمل و نقل اندونزی گزارش داده است که این هواپیما حامل ۱۵۵ مسافر به علاوه ۶ خدمه بوده است.

بر اساس برنامه، این پرواز باید ۴ ساعت قبل به مقصد می رسید، اما ارتباط با آن قطع شده و فعلا از سرنوشت آن اطلاعی در دست نیست.

در پی بروز این حادثه، «ایر آسیا» اعلام کرده است که عملیات امداد و نجات برای شناسایی منطقه سقوط احتمالی این هواپیما، در جریان است. به نوشته خبرگزاری رویترز، نیروی هوایی و دریایی سنگاپور در این عملیات مشارکت دارند.

«درک فن دام» کارشناس هواشناسی شبکه سی ان ان گزارش کرده است که در منطقه ای که این هواپیما در حال پرواز بوده، طوفانی شدید در جریان بوده است.

در یک سال گذشته، صنعت هوانوردی مالزی با دو فاجعه ناپدید شدن عجیب پرواز شماره MH۳۷۰ بر فراز دریای جنوبی چین و همچنین ساقط شدن مرموز هواپیمای پرواز MH۱۷ در مرز اوکراین و روسیه، مواجه بود.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن