دیدبان

احتمال رقابت کارگزارانی‌های جدید در مطبوعات

احتمال رقابت کارگزارانی‌های جدید در مطبوعات

به گزارش دیدبان به نقل از خبرگزاری دانشجو، مجلات برای آنکه بیشتر و بهتر دیده شوند، عموماً ابتدای هفته را برای رفتن بروی دکه روزنامه فروشی انتخاب می‌کنند، پس طبق عادت ابتدای هفته سری زدیم به گیشه مطبوعات تا از تازه‌های انتشار مطلع شویم.

امروز شاهد چاپ و انتشار روزنامه‌ای بودیم که مدت‌ها پیش توسط محمد قوچانی و تیم او در فضای مجازی وعده داده شده بود. "مردم امروز" طبق معمول این تیم با لوگویی قرمز رنگ توجه ما را به خود جلب کرد.

گویی عکس و نام "محمد قوچانی" در زیر لوگو به بهانه‌ی سرمقاله به روزنامه هویت بخشیده است اما وقتی کمی به آن دقیق شدیم خبری از سرمقاله مرسوم اولین شماره که در آن از بهانه‌ی انتشار سخن به میان میاورند نبود!

آنچیزی که در نگاه اول از این روزنامه می‌توان برداشت کرد حفظ رویکرد تولیدات اندیشه‌ای این تیم است که معمولاً در ظرف روزنامه جای نمی‌گیرد و احتمالاً در آینده نقطه ضعف این روزنامه خواهد بود.

از طرف دیگر لااقل شماره‌ی اول این روزنامه کمتر از کارهای قبلی این تیم سیاسی است و بیشتر از قبل ژست کار ژورنالیستی به خود گرفته است، البته عده‌ای این مسئله را به فاصله گرفتن این تیم از کرباسچی و نزدیکی بیشتر به عطریانفر که سابقه رسانه‌ای بیشتری دارد می‌دانند.

پس از آنکه مطرح شد که دیگر تیم قوچانی بروی مجله صدا کار نخواهد کرد و زمینه‌کاری جدیدی را برای خود برگزیده است، مهم‌ترین سوالی که مطرح می‌شد این بود که کرباسچی مجله خود را پس از این با چه کسی و چه تیمی مدیریت خواهد کرد؟

درج نام "سعید لیلاز" به عنوان سردبیر در شماره جدید صدا که امروز بروی گیشه‌ها آمد، این سوال را پاسخ گفت.

در خصوص رویکرد آتی مجله نیز با توجه به روحیات و مواضع تند‌تر لیلاز نسبت به قوچانی می‌توان پیش بینی کرد که این مجله بیشتر از قبل در مباحث سیاسی ورود پیدا کند که این مسئله در عکس جلد (هاشمی) شماره اول سردبیری لیلاز مشهود است. البته با توجه به تخصص لیلاز در مباحث اقتصادی طبیعی است بخش اقتصادی مجله نسبت به قبل قوی‌تر شود.

فاصله فکری موجود میان کرباسچی و عطریانفر و جناح‌بندی جدید شکل گرفته ذیل این دو نفر در عرصه مطبوعات امکان اینکه کارگزارانی‌های جدید رقیب یکدیگر باشند را فراهم ساخته است، حال باید منتظر ماند و دید که این احتمال تا چه حد به وقوع می‌پیوندد.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن