دیدبان

بازتاب رزمایش محمد رسول الله در جهان

بازتاب رزمایش محمد رسول الله در جهان

به گزارش دیدبان به نقل از فارس ، اندیشکده آمریکایی «امریکن اینتر پرایز» طی تحلیلی در زمینه برگزاری رزما‌یش نظامی مشترک ارتش و نیروی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران (رزم‌آیش محمد رسول‌الله) نوشت: تهران اخیرا از برگزاری رزمایش نظامی بزرگ چند منظره جهت دفاع از سواحل خود در دریای عمان خبر داده است.

بر اساس این گزارش،در این رزما‌یش ارتش و سپاه پاسداران ایران حضور دارند و تبلیغات گسترده صورت گرفته در این زمینه حکایت از ارتقاء بنیه نظامی ایران بعد از تمدید مذاکرات هسته‌ای در تاریخ ۲۴ نوامبر سال جاری دارد.

ایران همچنین در تلاش جهت نشان دادن قابلیت‌های دفاعی بهبود یافته خود در برابر حملات احتمالی آمریکا و اسرائیل علیه تاسیسات هسته‌ایش می‌باشد.

از سوی دیگر فعل و انفعال‌های رخ داده در این کشور و اخبار درج شده از بروز پاره‌ای از اختلاف‌ها حکایت از این دارند که رهبری این کشور موفق در ایجاد اتحاد بین سران ایران در زمینه سیاست خارجی و مذاکرات هسته‌ای شده است.

اندیشکده فوق همچنین طی تحلیلی کوتاه در زمینه فعل و انفعال‌های یمن نوشت: در حالی‌که حوثی‌های تحت حمایت ایران به تثبیت مواضع خود در دولت این کشور مبادرت می‌نمایند،ایران نیز در تلاش جهت پر رنگ کردن نقش خود در یمن و اتخاذ موضع تهاجمی در مواجهه با عربستان سعودی است.

«خبرگزاری فرانسه» نیز پنجشنبه طی تحلیلی ضمن اشاره به آغاز رزمایش ایران در آب‌های خلیج فارس نوشت: ایران رزمایش گسترده‌ای را جهت نمایش قدرت خود در گستره‌ چند صد کیلومتری از تنگه هرمز تا خلیج عدن آغاز کرد و قرار است در این رزمایش نظامی ۶ روزه به آزمایش پهپادها و موشک‌های بالستیک خود بپردازد.

از نقاط برجسته این رزمایش از دید خبرگزاری فرانسه حضور ۱۳۰۰۰ هزار نیروی نظامی در این رزمایش است و برای اولین بار می‌باشد ایران مبادرت به چنین سازماندهی نفری در رزمایش‌هایش کرده است.

این خبرگزاری در خاتمه نوشت:نیروی دریایی ایران حضور بین‌المللی خود را طی سال‌های گذشته افزایش داده و به ویژه در تلاش جهت کمک به کشتی‌های تجاری که در خلیج عدن مورد حمله دزدان دریایی قرار می‌گیرند ،بر آمده است.

گفتنی است، رزمایش محمد رسول‌الله از پنج‌شنبه در وسعتی حدود ۲ میلیون متر مربع به صورت مشترک با محوریت نیروی دریایی ارتش و همکاری نیروهای زمینی، هوایی و قرارگاه پدافند هوایی ارتش آغاز شد.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن