دیدبان

نتایج اولین دور گفت‌و‌گوی ۲ جریان لبنانی

نتایج اولین دور گفت‌و‌گوی ۲ جریان لبنانی

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم ، «المنار» خبرداد: حزب‌الله و جریان المستقبل بر تمایل و آمادگی خودشان برای آغاز گفت‌وگوهای جدی و مسئولانه درخصوص مسائل مختلف در چارچوب درک طرفین نسبت به مواضع یکدیگر درقبال پرونده‌های مورد اختلاف تأکید کردند.

این موضع در نخستین بیانیه مشترک پس از پایان نخستین جلسه از گفت‌وگوهایی که بین حزب‌الله و جریان المستقبل در قصر «عین التینه» و با نظارت و حضور «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان که ۴ ساعت طول کشید، اعلام شد. در این دیدار «علی حسن الخلیل» وزیر دارایی لبنان نیز حضور داشت.

این بیانیه خاطرنشان کرد «شرکت کنندگان بر تکمیل این گفت‌وگوهای سازنده که بر کاستن از تنش‌ها و اختلافات انباشته شده و نیز بر موضع‌گیری مشخص درخصوص مسائل مورد اختلاف کمک می‌کند، تأکید کردند.»

شرکت کنندگان همچنین تأکید کردند «این دیدارها صف‌بندی سیاسی جدید در عرصه داخلی، صف‌آرایی علیه کسی، اعمال فشار بر مواضع گروه‌های سیاسی درخصوص انتخابات را هدف قرار نداده است بلکه هدف از این دیدارها کمک به توافق لبنانی‌ها است.»

طبق این بیانیه، رئیس بری در این جلسه از گفت‌وگو درخصوص تهدیدهای فراروی لبنان و منطقه سخن گفته و بالاترین درجه از هوشیاری در این مرحله را خواستار شده است.

«حسین الخلیل» معاون سیاسی «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله، «حسین الحاج حسن» وزیر صنعت لبنان و «حسن فضل‌الله» به نمایندگی از حزب‌الله در این دیدار حضور داشتند.

«نادر الحریری» مدیر دفتر «سعد الحریری» رئیس جریان المستقبل و «نهاد المنشوق» وزیر کشور لبنان و «سمیر الجسر» از فراکسیون المستقبل در پارلمان نمایندگان المستقبل در این گفت‌وگو بوده‌اند.

برخی منابع با اعلام اینکه «فضای نخستین جلسه گفت‌وگوها مثبت بود»، افزودند «توافق شده است که دومین جلسه گفت‌وگوها بین حزب‌الله و جریان المستقبل پس از عید سال میلادی جدید باشد.»

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن