دیدبان

تأکید آیت‌الله سیستانی بر ایجاد فضای امن در منطقه

تأکید آیت‌الله سیستانی بر ایجاد فضای امن در منطقه

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم ، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پس از دیدار با آیت‌الله سیستانی از مراجع تقلید با حضور در جمع خبرنگاران داخلی و خارجی، گفت: سعادتی بود که خدمت آیت‌الله سیستانی برسیم و با جویا شدن نظرات ایشان در خصوص مسائل مختلف، از این نظرات بهره‌مند شویم.

وی افزود: بنده و آیت‌الله سیستانی درباره مسائل مختلف از جمله موضوع تروریست‌ها در منطقه سوریه، عراق و دیگر نقاط، صحبت کردیم.

رئیس مجلس تأکید کرد: ایران به دنبال آرامش و ایجاد صلح پایدار در منطقه است.

لاریجانی همچنین تصریح کرد: در دیدار با آیت‌الله سیستانی گزارشی از سفرهای لبنان و سوریه خدمت ایشان عرض کردم و درباره تلاش‌هایی که ایران برای حل مشکلات عراق دارد، توضیحاتی ارائه دادم.

وی افزود: گسترش روابط تجاری با عراق یکی از اقداماتی است که ایران آن را پیگیری می‌کند و این مسئله را نیز خدمت ایشان گفتیم.

رئیس مجلس در ادامه، اظهار داشت: آیت‌الله سیستانی راهنمایی‌های مؤثری داشتند؛ البته ما هر بار که خدمت ایشان مشرف می‌شویم، ایشان نظرات خردمندانه دقیقی را مطرح می‌کنند و ما نیز از آنها استفاده می‌کنیم.

لاریجانی ادامه داد: آیت‌الله سیستانی برای کلیت مسلمانان، اهل سنت، شیعه، تُرک و کُرد، زندگی مسالمت‌آمیز می‌خواهند و امیدوارند شرایط امنی برای آنها فراهم شود.

وی افزود: انشاء‌الله تدابیر ایشان را دنبال خواهیم کرد و در مذاکرات آتی با مسئولان عراقی پیگیر این مسئله هستیم و از خداوند برای ایشان عمر با عزت، طلب داریم زیرا وجود ایشان برای همه مسلمانان، به خصوص مردم عراق پر برکت است.

رئیس مجلس تأکید کرد: آیت‌الله سیستانی نیز در این دیدار خواستار انجام تلاش‌های مؤثری برای ایجاد فضای امن برای مردم منطقه بودند و نگاه دقیقی به مسائل منطقه داشتند.

** بحث مربوط به اقلیم کردستان عراق یک مسئله داخلی عراق است

لاریجانی همچنین در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره احتمال تجزیه عراق، گفت: بحث مربوط به اقلیم کردستان عراق یک مسئله داخلی عراق است.

وی ادامه داد: ایران از ابتدای بحران عراق کنار ملت و مردم این کشور بوده و ما نیز از تلاش‌هایمان در این راستا کَم نمی‌کنیم.

رئیس مجلس همچنین درباره موضوع کاهش قیمت جهانی نفت، گفت: این کاهش قیمت یک اقدام توطئه‌آمیز بود.

لاریجانی در پایان‌ خاطرنشان کرد: ایران به دلیل داشتن تولیدات متنوع و صادرات گوناگون غیرنفتی، شرایطش به گونه دیگری است؛ البته به طور قطع در همکاری‌های دوجانبه پیگیر کاهش مشکلات عراق هستیم.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن