دیدبان

شهرداری حق جمع آوری کودکان خیابان را ندارد

شهرداری حق جمع آوری کودکان خیابان را ندارد

به گزارش دیدبان به نقل از مهر ، حمید رضا بتو درباره جمع آوری کودکان کار و خیابان همچون کارتن خواب ها اظهار کرد: شهرداری به این موضوع ورود پیدا نکرده است زیرا طبق قانون سازمان بهزیستی موظف است بحث جذب و نگهداری از این کودکان را ساماندهی کند.

قائم مقام سازمان رفاه ، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران افزود: تحقیقاتی که ما درباره وضعیت جا و مکان کودکان کار انجام داده ایم، حکایت از آن دارد که همه این کودکان خانواده دارند و اگر بهزیستی این کودکان را جمع آوری کند، بلافاصله خانواده های آنها مراجعه کرده و تقاضای باز پس گرفتن فرزندشان را مطرح می کنند. بر اساس قانون در این شرایط نمی توان این کودکان را در مراکز بهزیستی هم نگهداری کرد و در ادامه شاهد بازگشت این کودکان به خیابان هستیم .

بتو گفت: کاری که در حال حاضر شهرداری برای این کودکان انجام داده است راه اندازی دو مرکز در منطقه ۱۹ و ۲۰ شهر تهران بوده است تا در زمینه ساماندهی کودکان کار و خیابان فعالیت های جامعی صورت گیرد. چرا که اغلب کودکان کار و خیابان از تحصیل باز مانده اند و مشکلات بهداشتی و آموزشی دارند.ضمن اینکه خانواده هایشان با مشکلاتی مواجه اند که نیاز به مددکاری دارند.

وی تصریح کرد: راه اندازی دو مرکز در مناطق جنوبی تهران فرصت ارائه خدمات به کودکان کار و خیابان را ایجاد کرده است. به طوری که ارائه خدمات بهداشتی، آموزشی و ارائه خدمات مددکاری به کودکان و خانواده هایشان به طور دائم انجام می شود و بدین ترتیب شهرداری نیز در بخش حمایت از افراد آسیب پذیر جامعه وظایف خود را به انجام می رساند.

قائم مقام سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی با بیان اینکه شهرداری نمی تواند مانع به خیابان آمدن کودکان کار شود، در این باره اظهار کرد: غالبا این کودکان از منابع تامین درآمد یک خانواده هستند و خود خانواده ها اصرار دارند که آنها برای کار کردن به خیابان های شهر تهران بیایند. بنابراین شهرداری تهران سعی کرده است در این مراکز حداقل به کودکان کار آموزش دهد که مخاطرات خیابان و در خیابان ماندن را بشناسند.

وی افزود: به طور مثال به این کودکان آموزش می دهیم که حتما در آستانه غروب و تاریکی به خانه بازگردند و درباره مخاطرات این زمان با کودک حرف می زنیم و یا نسبت به مراقبت برای جلوگیری از تصادف به آنها آموزش داده می شود. این کودکان یادمی گیرند،همچنین چگونه خود را از افراد سودجو حفظ کنند و در دام این افراد نیفتند.
بتو در ادامه تصریح کرد: در این مراکز از طریق کودکان با خانواده هایشان ارتباط برقرار می کنیم که خانواده و مشکلات آنها شناخته شوند و در جهت کاهش آسیب ها و مشکلات آنها مداخله کرده و تلاش هایی را صورت می دهیم.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران