دیدبان

مجوز ازدواج مردان سعودی با دختران زیر ۱۵ سال

مجوز ازدواج مردان سعودی با دختران زیر ۱۵ سال

به گزارش دیدبان به نقل از فارس ، «عبدالعزیز آل شیخ» مفتی ارشد عربستان اعلام کرد که ازدواج با دختران زیر ۱۵ سال که به سن قانونی نرسیده اند جایز است و هیچ ایرادی ندارد.

آل شیخ در گفت و گو با روزنامه عربستانی الریاض گفت که تاکنون مسأله بررسی این موضوع مطرح نشده و پیش نیامده است.

این روزنامه به نقل از یک منبع در وزارت دادگستری عربستان گزارش داد که از ۲ سال پیش وزارت دادگستری عربستان طرحی را برای کمیته دائمی تحقیقات مرکز صدور فتوا در عربستان ارسال کرده و خواسته تا قانونی در زمینه ازدواج با دختران زیر سن قانونی ایجاد کند و شروط عقد را از حضور عاقد به لزوم حضور یک قاضی شرع تغییر دهد.

این طرح خواستار اخذ موافقت دختر و مادرش برای ازدواج نیز شده بو و از ولی دختر خواسته شده بود که بعد از عقد وی، فرصتی برای آمادگی روحی به دختر داده شود.

بر اساس این خبر وزارت دادگستری عربستان در تلاش برای ثبت الکترونیکی سن افراد در زمان ازدواج است تا به این ترتیب آماری از شمار دخترانی را که وادار می شوند در حالی که هنوز به سن قانونی نرسیده ازدواج کنند به دست آورد.

برخی خانواده های عربستانی به دلیل شرایط بد مالی دختران نوجوان و کم سن و سال خود را در برابر مهریه های سنگین وادار به ازدواج می کنند

اکتبر سال گذشته دادگاهی در عربستان دستور بازجویی از یک خانواده عربستانی که دختر ۱۲ ساله خود را مجبور کرده بودند با مردی میانسال ازدواج کند، صادر کرد.

پیشتر نیز سندی از موافقت دولت عربستان با ازدواج مردان سعودی با دختران نوجوان آواره سوری که در اردن و لبنان اسکان داده شده اند منتشر شده بود.َ

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران