دیدبان

نعمت‌زاده خواستار ادغام خودروسازان شد

نعمت‌زاده خواستار ادغام خودروسازان شد

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم ، در بیست و سومین جلسه شورای سیاستگذاری خودرو که با حضور وزیر و اعضاء شورا در محل وزارت صنعت معدن و تجارت تشکیل شد، مقرر گردید با هماهنگی با وزارت نفت و سازمان حفاظت محیط زیست و بر اساس برنامه توزیع سوخت مناسب و ایجاد زیرساخت های مورد نیاز برنامه زمانبندی طرح نصب فیلتر دوده DPF روی خودروهای دیزلی تهیه و به دولت ارائه گردد.

ساسان قربانی سخنگوی شورای سیاست گذاری خودرو گفت : در این نشست همچنین در خصوص بحث افزایش سهم ساخت داخل خودرو در کشور با توجه به نقطه نظرات ارائه شده لزوم هماهنگی و همکاری تنگاتنگ خودروسازان و قطعه سازان مورد تاکید قرار گرفت .

قربانی افزود : با توجه به سرمایه گذاری های صورت گرفته چه در زمینه قطعه سازی و چه در زمینه خودرو باید به نحوی برنامه ریزی کرد که با تولید پلت فرم داخلی و محدودیت در تعداد خودرو و خودروساز به جهت توجه به تیراژ اقتصادی ، توان ساخت داخل را افزایش داد.

به گفته سخنگوی شورای سیاست گذاری خودرو ، وزیر صنعت ، معدن و تجارت در این نشست تاکید کرد مواردی همچون طراحی و مهندسی و صادرات باید در برنامه تمامی خودروسازان و قطعه سازان قرار داشته باشد.

وی تصریح کرد: در این جلسه مهندس نعمت زاده با اشاره به تجربیات کشورهای صاحب صنعت خودرو ، تصریح کرده، تعداد زیاد خودروسازی در کشور به صلاح نبوده و می بایست برای اقتصادی نمودن تولیدات این صنعت به سمت ادغام و مشارکت حرکت کنیم و بدین معنی که افزایش خودروسازان با تیراژ کم و پایین ،کشور را به سمت خودروسازشدن سوق نخواهد داد.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت با تاکید بر اصلاح وضع موجود گفت: به هیچ وجه صلاح نیست از صفر شروع کنیم بلکه باید با جبران کاستی ها بر اساس اهداف تعیین شده و برنامه اجرایی حرکت کنیم.
نعمت زاده گفت: مشارکتهای بین المللی و صادرات یک ضرورت است و مشارکت های تکنولوژیک با خارجی ها به شرط توسعه صادرات به نفع ماست.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران