دیدبان

وعده خودکفایی بنزین تا سال 95

وعده خودکفایی بنزین تا سال 95

به گزارش دیدبان به نقل از ایسنا ، سید ناصر سجادی اظهار کرد: ظرف کمتر از دو سال آینده با راه‌اندازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بندرعباس، نه تنها در مصرف بنزین خودکفا می‌شویم، بلکه مقدار زیادی نیز فرآورده بنزین برای صادرات خواهیم داشت.
 
وی افزود: تا بهره‌برداری از پالایشگاه ستاره خلیج فارس، ایران به واردات روزانه پنج تا شش میلیون لیتر بنزین نیاز خواهد داشت.
 
وی در ادامه با بیان اینکه عرضه بنزین با کارت هوشمند سوخت از سال 1386 به عنوان پیش زمینه اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها انجام شد، اظهار کرد: قطعا بدون وجود این سامانه اجرای چنین طرحی ناممکن بود.
 
سجادی تصریح کرد: در حال حاضر بنزین با سه نرخ 400، 700 و هزار تومان در این سامانه عرضه می‌شود که بدون وجود آن اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها امکان پذیر نبود.
 
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران راه‌اندازی سامانه هوشمند سوخت و احداث جایگاه‌های CNG را اقدامی بزرگ در جهت کاهش رشد مصرف بنزین در کشور عنوان کرد و افزود: اگر این دو طرح در کشور اجرا نمی‌شد بر اساس نرم‌های سالانه رشد مصرف بنزین، باید امسال روزانه بیش از 140 میلیون لیتر بنزین در کشور عرضه می‌شد.
 
وی تصریح کرد: این در حالی است که خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته در سال جاری روزانه 70 میلیون لیتر بنزین در کشور عرضه می‌شود و این یعنی صرفه‌جویی روزانه 70 میلیون لیتری بنزین در کشور.
 
سجادی تصریح کرد: توزیع روازنه 70 میلیون لیتر بنزین در کشور در سال جاری نسبت به سال گذشته با رشد 2.3 درصدی همراه بوده است و این درحالی است که اگر دو طرح مذکور در کشور اجرایی نمی‌شد در سال جاری شاهد رشد 10 تا یازده درصدی مصرف بنزین در کشور بودیم.
 
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر با اجرای طرح CNG روزانه 18 میلیون مترمکعب CNG در کشور جایگزین مصرف بنزین شده که این امر نیز نقش موثری در کاهش مصرف بنزین داشته است.
 
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران درخصوص قیمت گذاری بنزین در لایحه بودجه سال آینده اظهار کرد: هنوز قیمت بنزین قطعی نشده و در این زمینه پیشنهادهایی ارائه شده که امیدواریم تا پایان سال قیمت بنزین قطعی شود.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران