دیدبان
مدیر عامل پژوهشگاه شفق

هدف جدید دشمن هیات مذهبی و تشکل های دینی ماست

هدف جدید دشمن هیات مذهبی و تشکل های دینی ماست

به گزارش دیدبان به نقل از دفاع پرس، عصر روز گذشته هشتمین سوگواره ملی ادبی هنری لب عطشان حسین با حضور مسئولین و چهره های فرهنگی و هنری و استان های گلستان، مازندران، گیلان، تهران، لرستان، خراسان رضوی و کردستان برگزار شد.

سخنرانان افتتاحیه این برنامه علیرضا فرساد مدیرعامل پژوهشگاه شفق و آیت الله سعدی ریاست دانشکده الهیات دانشگاه امام صادق تهران بودند.

فرساد در شروع سخنانش با اشاره ای به جمله مولای متقیان و تعاریفی از بصیرت گفت: بصیرت عاشورایی حکم چراغ در جاده تاریک را برای ما دارد. هر قدر جاده و خودرو ما کیفیت بالایی داشته باشد اما نور لازم در جاده وجود نداشته باشد به مشکل بر خواهیم خورد.بصیرت برای امروز و دیروز  و سال ها قبل نیست. بصیرت از زمان خلقت انسان و حضرت آدم وجود داشته است و هنگامی که خداوند به حضرت آدم فرمود از میوه ممنوعه نخور آدم خورد و این مسئله بی بصیرتی آدم را نشان میدهد.

مدیر عامل پژوهشگاه شفق ادامه داد: امروز دشمنان انقلاب اسلامی در راس آنها آمریکا خبیث و اسرائیل کودک کش به دنبال تغییر در فرهنگ ها و ارزش های ما هستند. این ها با همین استراتژی دولت های زیادی را در جهان ساقط کردند و حکومت هایی همگام با سیاست های غرب تاسیس کرده اند. باید بسیار مراقب باشیم و مسئولین فرهنگی نیز جدی بگیرند. برخی از مسئولین فرهنگی به جای اینکه سد باشند روبروی سیل تهاجمات فرهنگی دشمن قایقی شده اند.

پس از وی حضرت آیت الله دکتر سعدی(ریاست دانشکده الهیات دانشگاه امام صادق) گفت:هنرمند با نگاه زیبایش تمام زیبایی ها و زشتی ها را میبندد و آن را به تصویر میکشد و این نگاه برای هنرمندان بزرگترین نعمت است آن هم به صحنه کشیدن صحنه های عاشورایی مانند زینب(س) که در حادثه عاشورا فرمودند در میان این جنایت بزرگ جز زیبایی مشاهده نکردم و با همان زیبایی که مشاهده کرد تمام کسانی که در حادثه عاشورا نقش داشتند رسوا نمود.

وی ادامه داد:صحنه اربعین امسال در کربلا با تمام مسائل امنیتی که در آن حاکم بود همه جهان را مبهوت کرد و همه اخبار جهان را بایکوت خبری کرد و این مقام زیبای اباعبدالله است که مشاهد میشود.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن