دیدبان

وزارت نیرو پیشنهاد گرانی آب را به دولت برد

وزارت نیرو پیشنهاد گرانی آب را به دولت برد

به گزارش دیدبان به نقل از باشگاه خبرنگاران ، محمودی قائم مقام وزیر نیرو در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه پژوهش‌های صنعت آب و فاضلاب در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه پیشنهادی برای تعدیل تعرفه‌های آب و برق از سوی وزارت نیرو داده شده است؟ گفت: دو پیشنهاد در این خصوص داده شده که افزایش قیمت‌ها در حداقل ممکن به میزان تورم افزایش پیدا کند.
 
وی ادامه داد: این افزایش قیمت‌ها باید در جریان بررسی دولت و مجلس قرار گیرد و با تأیید و تصمیم‌گیری دولت این موضوع تحقق پیدا خواهد کرد.
 
وی تصریح کرد: در بخش افزایش قیمت‌ها وزارت نیرو تصمیم‌گیرنده نهایی نیست و تنها به محاسبه قیمت تمام شده و ارائه پیشنهادات می‌پردازد.
 
در صورت صحت آلودگی آب تهران با مدیران مربوطه برخورد می‌کنیم
 
محمودی در ادامه در خصوص آلودگی آب تهران نیز گفت: شبکه آب تهران یکی از قوی‌ترین و گران‌ترین شبکه‌های کشور است و جزء معدود شبکه‌های آبی است که در طول سال‌های اخیر لوله‌های آب آن اسکن شده است.
 
وی تصریح کرد: در مرحله اول اسکن لوله‌های آب تهران از 2 هزار و 400 کیلوهرتز بین 700 تا 800 مورد شکستگی تشخیص داده شد که همه اینها رفع شد.
 
وی ادامه داد: در خصوص مشکل و آلودگی آب تهران باید نظر کارشناسی داده شود و دستگاه نظارتی باید این موضوع را مطرح کند چرا که در غیر این صورت آثار روانی این موضوع به جامعه باز خواهد گشت.
 
وی در پاسخ به این سوال که اگر صحت آلودگی آب تهران تأیید شود آیا برخوردی در این زمینه صورت خواهد گرفت؟ گفت: از دید ما آب تهران مشکل خاصی ندارد و اگر عکس این موضوع از سوی دستگاه نظارتی تأیید شود با مسئول مربوطه برخورد خواهیم داشت.
 
مصرف آب تهران بالا نیست
 
قائم مقام وزیر نیرو تصریح کرد: با وجود افزایش مشترکین آب در استان تهران و خشکسالی‌های صورت گرفته 65 تا 70 درصد آب این استان از آب‌های سطحی تأمین می‌شود که نیترات آن از استانداردها پایین‌تر است.
 
وی ادامه داد: آب‌های زیرزمینی که برای تأمین آب تهران استفاده می‌شود بین 30 تا 35 درصد است که اگر میزان نیترات این چاه‌ها بالاتر از حد مجاز باشد از شبکه خارج می‌شود.
 
محمودی تصریح کرد: چاه‌ها و شبکه‌های آب تهران تحت پوشش و کنترل دائمی هستند و به طور لحظه‌ای پایش می‌شوند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن