دیدبان

کمک امارات به نتانیاهو برای جلوگیری از وقوع انتفاضه قدس

کمک امارات به نتانیاهو برای جلوگیری از وقوع انتفاضه قدس

به گزارش دیدبان به نقل از افکار ، ژنرال عاموس گلعاد رئیس کانون سیاسی و امنیتی در وزارت ارتش صهیونیستی از کمک کشورهای عربی به رژیم صهیونیستی پرده برداشت.
وی اذعان کرد که برخی کشورهای عربی وارد عمل شدند تا آن چه را که "تحریک برای تظاهرات در قدس و مسجد الاقصی" نامید متوقف کنند. وی نام این کشورها را که همواره به اسرائیل کمک می کنند نبرد تا گرفتارشان نکند. گلعاد در مصاحبه رادیو ارتش دشمن تأکید کرد تلاش های کشورهای عربی بنا به درخواست و تلاش سیاسی و دیپلوماتیک پیاپی اسرائیل انجام شد و نتایج مثبتی به بار آورد و به تعبیر وی تحریک ها را کاهش داد.

این ژنرال در ادامه گفت: تلاش های کشورهای عربی در کنار عملیات سرویس های امنیتی مکمل هم بودند. از جمله این عملیات بازداشت و تبعید برخی از فعالان از مسجد الاقصی و تخریب خانه ها و اقدامات دیگر بود. وی افزود برای کشورهای عربی منطقه مهم است که اوضاع آشفته نشود. از این رو آن ها برای جلوگیری از وقایع جاری تلاش کردند.

به گفته یکی از منابع آگاه به روزنامه معاریو، نتانیاهو بیش از اندازه به دولت ابوظبی به عنوان یکی از مبارزان با اسلام سیاسی، تکیه کرده است. امارات همچنین از کشورهایی است که هرگونه حرکت بین المللی را در جهت محکوم کردن اسرائیل، متوقف ساخته است.

این منبع آگاه افشا کرد که نتانیاهو نامه هایی به کشورهای عربی در این زمینه و با هدف توقف هرگونه اقدام غیر دیپلماتیک علیه اسرائیل در سازمان ملل متحد و دیگر کشورها، ارسال کرده بود که ظاهرا ابوظبی به نامه درخواست کمک وی پاسخ می دهد.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن