دیدبان

مشعل به تهران سفر می کند

مشعل به تهران سفر می کند

به گزارش دیدبان به نقل از افکار ، «اسامه حمدان» مسئول روابط بین المللی در جنبش حماس تاکید کرد که این جنبش اهداف سفر رسمی اخیرش به تهران پایتخت ایران را به دست آورده و روابط بین دو طرف (جنبش حماس و ایران) بهتر از آن است که دیگران فکر می کنند.

حمدان در گفتگوی ویژه ای با روزنامه الکترونیکی گفت:" هدف از این بازدید تقویت روابط بین دو طرف، بررسی جزئیات ، بررسی آخرین تحولات مساله فلسطین و تقویت نقش ملت در حمایت از فلسطین بود".

بر اساس بیانات حمدان؛ حماس تحولات وضعیت فلسطین نسبت به حمله صهیونیستی به شهر قدس اشغالی و یهودی سازی آن، حمله اخیر به نوار غزه، تلاش های مبذول برای بازسازی نوار و تقویت نقش ملت در حمایت از فلسطین در پرتوی بحران ها و حمله ها را بررسی کرد.

وی افزود: «رابطه با تهران؛ پس از بحران ها ی که قبلا اتفاق افتاد؛ رو به بهبودی است.»

حمدان اخبار سفر قریب الوقوع خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس به تهران را نفی نکرد وگفت: «سفر ابو الولید (خالد مشعل) به تهران طبیعی ست؛ زیرا قبلا ده ها بار به آنجا سفر کرده بود».

این مسئول حماس خاطر نشان ساخت: «جنبش حماس زمان سفر مشعل به تهران را به دلیل علت های امنیتی، در درجه اول، اعلام نخواهد کرد. اما وقتی این بازدید صورت گرفت ؛ این جنبش مستقیما اعلام می کند. عادت نداریم قبل از وقوع سفر آن را اعلام کنیم.»

حمدان در پاسخ به سوالی در مورد امکان صورت گرفتن تقویت رابطه با تهران به دلیل شکست روابط با برخی کشورهای عرب گفت: «جنبش حماس با منطق جایگزین در روابط سیاسی با کشورها برخورد نمی کند بلکه بنا برمسایل اعتقادی بر لزوم حمایت از مساله فلسطین برخورد می کند.»

بر اساس گفته های حمدان؛ رابطه حماس با کشورها وابسته به اندازه حمایت هر کشور از مساله فلسطین است اما رابطه با تهران جایگزین رابطه ای با هر گونه کشور عربی نیست. وی در مورد رابطه بین حماس و مصر اظهار داشت که علی رغم تلاش حماس برای پیشرفت این رابطه؛ تماس ها بین دو طرف برقرار است؛ اما آنچه توقع میرود, نیست.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن