دیدبان

قیام حضرت مهدی(عج) از منظر روایات

قیام حضرت مهدی(عج) از منظر روایات

به گزارش دیدبان به نقل از افکار ، ظهور حضرت مهدی(عج ) از نظر روایات، امری مسلم و روایات آن به حد تواتر رسیده است،اکنون به چند نمونه از روایات اشاره می شود:

- رسول خدا(ص) می فرمایند: قیامت بر پا نخواهد شد،تا اینکه زمامدار شود مردی از فرزندان من که موافق است نام او با نام من و پر می کند زمین را از عدالت همچنان که از ظلم و ستم پر شده بود.

- امام علی(ع) می فرمایند: (هان! ای مردم! به هوش باشید که) پرچمدار پرچم محمدی، و فرمانروای دولت احمدی، وقیامگر به شمشیر عدالت و راست گفتار و شایسته کردار خواهد آمد، زمین و زمان را برای برقراری عدالت و شکوفایی ارزشهای اسلامی آماده نموده و سنتهای واجب و مستحب را زنده خواهد ساخت.

- امام حسن مجتبی(ع) می فرماید: آیا نمی دانید که هیچ یک از ما ائمه نیست مگر آنکه در بیعت طغیانگر زمانه اش واقع گردیده است؟ جز آن قائمی که روح الله،عیسی بن مریم، پشت سر او نماز می خواند، آن کس که خدای تعالی ولادت او را مخفی و شخصش را غائب داشته، تا آنکه بیعت احدی از طغیانگران بر گردنش نباشد. او نهمین فرزند برادرم، حسین(ع) و فرزند سیده ی کنیزان است. خدای تعالی عمر او را در غیبتش طولانی گرداند. آنگاه وی را به قدرتش در جوانی که عمرش کمتر از چهل سال به نظر آید، ظاهر فرماید. این برای آن است که مردمان بدانند خدای تعالی بر همه چیز توانا است.

- امام حسین(ع) می فرمایند: در فرزند نهم من، سنتی از یوسف و سنتی از موسی بن عمران است، و اوست قائم اهل بیت ما و خدای تبارک و تعالی امر فرجش را در یک شب اصلاح کند.

پی نوشت: گلچینی از گلستان محمدی،ص۳۸۵و۳۸۶.

مرتبط‌ها

شیطان به چه کسی کار ندارد؟

عکس/علامه جعفری و شاگرد ژاپنی اش

آیت الله بهجت: خاک بر سر شیعه!

مرحوم دولابی:بزرگ خانه، اگر تکان نخورد خانه محفوظ‌تر است!

حدیث/ سخن امیرالمومنین(ع) درباره فایده نگاه به سبزه زار

هرکس فکر می‌کند ظلم با گفتگو کنار می‌رود، آدم ساده‌ای است