دیدبان

تحقیق در خصوص مرگ «گارنر» در آمریکا

تحقیق در خصوص مرگ «گارنر» در آمریکا

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم ، اسپاتنیک خبر داد ؛ اریک هولدر وزیر دادگستری آمریکا در حالی دستور تحقیقات فدرال در خصوص مرگ اریک گارنر سیاه پوستی را که امسال توسط دانیل پانتالئو مامور پلیس در نیویورک به قتل رسیده را صادر کرده است که تظاهرات گسترده ای بار دیگر در شهرهای مختلف آمریکا نسبت به رفتار تبعیض آمیز و نژاد پرستانه پلیس برپا شده است.

بر اساس این گزارش این دومین رای هیات منصفه آمریکا در بی گناه تشخیص دادن ماموران پلیس این کشور در قتل سیاه پوستان در هفته های اخیر به شمار می رود. پیش از این نیز هیات منصفه فرگوسن در سنت لوییس آمریکا ، دارن ویلسون مامور سفید پوست پلیس را که با شلیک گلوله مایکل براون سیاه پوست ۱۸ ساله را به قتل رسانده بود، بی گناه تشخیص داده است. اریک هولدر در این باره تاکید کرد: دادستان ها و مقام های قضایی ما تحقیقات مستقل و عادلانه ای را انجام خواهند داد. علاوه بر اجرای کار تحقیقاتی ، وزارت دادگستری بازنگری کاملی در خصوص موارد جمع آوری شده در جریان تحقیقات محلی انجام می دهد.

وی افزود: مرگ گارنر یکی از چندین مورد از حوادثی است که اعتمادی را که باید بین مجریان قانون و عموم مردم وجود داشته باشد به بوته آزمایش می گذارد. وی از معترضانی که نسبت به صدور این رای اعتراض کرده اند خواست تا تظاهرات خود را به صورت مسالمت آمیز برگزار کنند.شهردار نیویورک نیز از معترضان خواست تا در برپایی تظاهرات آرامش خود را حفظ کنند و از هرگونه اقدام خشونت آمیز خودداری کنند.

"بیل دی بلاسیو" شهردار نیویورک تاکید کرد: ما اعتماد داریم که کسانی که از صدور رای هیات منصفه ناراضی هستند ، اعتراض خود را از طریق مسالمت آمیز و سازنده مطرح خواهند کرد. وی افزود: ما همگی بر این باوریم که تظاهرات و آزادی بیان راه باارزشی برای بحث و تبادل نظر است و خشونت و هرج و مرج نه تنها اشتباه است بلکه به طور جدی به هدفی که خواستار دستیابی به آن هستیم لطمه خواهد زد. هیات منصفه دادگاه شهر نیویورک دانیل پانتالئو افسر پلیسی را که اقدام به خفه کردن اریک گارنر فرد غیرمسلح سیاهپوستی که مشکل تنفسی داشت، کرده بود تبرئه کرد. گارنر اوایل سال جاری میلادی در منطقه "استیتن آیلند" نیویورک هنگامی که پلیس برای بازداشت کردنش به وی حمله کرد، بر اثر خفگی از ناحیه گلو جان داد.

در ویدئویی که از نحوه بازداشت مقتول منتشر شده نشان می‌دهد، افسر پلیس دستان خود را دور گردن اریک گارنر حلقه کرده و به شدت فشار می‌دهد و فرد سیاهپوست نیز فریاد می زند نمی توانم نفس بکشم.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن