دیدبان

ضرب و جرح زن باردار آمریکایی توسط پلیس

ضرب و جرح زن باردار آمریکایی توسط پلیس

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم ، یکی از افسران پلیس شهر "دنور" ایالت کلروادوی آمریکا به اتهام ضرب و جرح یک شهروند آمریکایی که مظنون به استفاده از مواد مخدر بوده و همچنین ضرب و جرح یک زن باردار هفت ماهه تحت بازجویی قرار دارد.

از سوی دیگر، "لوی فریزر" شاهدی که در حال تصویربرداری این حادثه بوده با تهدید پلیس مواجه شد که در صورتی که دستگاه ضبط فیلم را به آنها ندهد تا فیلم این خشونت را پاک نکنند با شدت عمل پلیس مواجه خواهد شد که وی مجبور به تسلیم شدن در برابر خواسته آنها شد.

خوشبختانه فریزر توانست کلیپ ۵۵ ثانیه‌ای بازداشت و ضرب و جرح این مرد و زن را بازیابی کند و اقدام به انتشار این فیلم کرد.

در این فیلم افسران پلیس، فرد مظنونی به نام "دیوید نلسون فلورس" را به پایین نگه داشته‌اند و سر وی فریاد می‌زدند مواد مخدر را به بیرون پرتاب کند. یکی از افسران ۶ ضربه به صورت این مرد زد. در این فیلم ۵۵ ثانیه‌ای همچنین زنی باردار بسیار جوانی در این صحنه مشاهده می‌شود که با ضرباتی به شکم و صورت خود مواجه می‌شود.

خشونت پلیس آمریکا در رفتار با شهروندان با انتقادهای شدیدی مواجه شده است.

اقدام پلیس آمریکا در قتل یک نوجوان سیاه پوست در فرگوسن ایالت میسوری با اعتراض‌های گسترده ای همراه شد.

مایکل براون، ۱۸ساله در فرگوسن حومه سنت لوییس، به‌ضرب گلوله پلیس کشته شد. گزارش‌ها حاکی است وی در حالی کشته شده که اسلحه‌ای با خود نداشته است.

رییس پلیس این منطقه اعلام کرده یک افسر پلیس پس از درگیری، مایکل براون را چند بار از نزدیک هدف تیراندازی قرار داده است. مادر براون گفته او با ۸ گلوله به قتل رسیده است.

پلیس آمریکا اعلام کرده است که براون به یک افسر پلیس حمله کرده بود. وکیل براون این اظهارات پلیس آمریکا را رد کرده است.

پس از قتل این نوجوان سیاه‌پوست آمریکایی مردم در حومه سنت لوییس هرشب تجمع و نسبت به اقدامات خشونت آمیز پلیس اعتراض می‌کردند.

قوانین تبعیض‌آمیز در آمریکا علیه سیاه‌پوستان همواره مورد اعتراض گروه‌های حقوق بشری قرار داشته است. فعالان می‌گویند احتمال رفتار تبعیض‌آمیز پلیس با سیاه‌پوستان بیشتر است و آنها دو برابر بیشتر احتمال دارد در دادگاه‌ها محکوم شوند.

بعضی فعالان حقوق مدنی، قتل مایکل براون را با قتل تریون مارتین، نوجوان سیاه‌پوست ساکن فلوریدا مقایسه کرده‌اند. در سال ۲۰۱۲ تروان مارتین به‌ضرب گلوله جورج زیمرمن، نگهبان محلی کشته شد اما آقای زیمرمن از اتهام قتل تبرئه شد. بعد از تبرئه جورج زیمرمن، یک‌صد شهر آمریکا به صحنه اعتراضات وسیع به تبرئه ضارب تبدیل شد.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن