دیدبان

واکنش سرلشکر جعفری به اظهارات اخیر ظریف

واکنش سرلشکر جعفری به اظهارات اخیر ظریف

به گزارش دیدبان به نقل از روابط عمومی سپاه ، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه جلسه هیئت عالی سیاست گذاری نیروهای مسلح در واکنش به اظهارات اخیر وزیر امور خارجه‌ کشورمان، مبنی بر اینکه «به دنبال مذاکرات، جمهوری اسلامی ایران امن‌تر شده است» اظهار داشت: امنیت ما مدیون تفکر و اندیشه رهبران بزرگ انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره)و حضرت امام خامنه‌ای(مدظله العالی) است که با معماری قدرتمندی از یک ساختار انقلابی، مردمی، مستحکم‌ و تزلزل ناپذیر به وجود آمده و بسیج ده‌ها میلیونی از آن متولد و رشد یافته است.

وی افزود: ما از سالها قبل به یک قدرت بزرگ بازدارندگی اطمینان بخش رسیده‌ایم و همه مولفه‌های قدرت ما امروز به طور چشم گیری تقویت شده است.

* مقاومت انقلاب اسلامی، انقلاب بحرین را زنده نگه داشت

جعفری با بر شماری پیامدهای منطقه‌ای مقاومت انقلاب اسلامی برابر نظام سلطه و استکبار تصریح کرد: قدرت و مقاومت انقلاب اسلامی، اندیشه های سلطه طلبان و راهبردهای آنها در سوریه را با ناکامی روبرو کرد و در عراق نیز ابتکار عمل را از آنها گرفت و هم چنین انقلاب بحرین را زنده نگه داشت و به انقلاب یمنی روح جدیدی بخشید.

فرمانده کل سپاه تاکید کرد: همه این عوامل باعث شد اقتدار نظام به صحنه دیپلماسی کشور منتقل شود و دستگاه دیپلماسی ما بتواند با پشتوانه‌ عظیم نفوذ انقلاب اسلامی و توانمندی‌های دفاعی و امنیتی جمهوری اسلامی در مقابل زیاده خواهی قدرت های استکبار ستیزی بایستد و زیر بار حرف زور آنها نرود.

وی خاطرنشان کرد: بی تردید امروز اعتماد به نفس مذاکره کنندگان ما، از اهمیت این قدرت به رسمیت شناخته شده‌ دفاعی، امنیتی و مردمی است که از اسلام ناب محمدی(ص) و ایمان پر شور مردم مومن و انقلابی‌مان سرچشمه می‌گیرد.

* آمریکایی‌ها امروز در بن بست راهبردی قرار گرفته‌اند

جعفری با بیان اینکه آمریکایی‌ها امروز در بن بست راهبردی قرار گرفته و همه گزینه‌ها و راهبردهای ممکن را بر علیه انقلاب اسلامی تجربه کرده‌اند، اما نتایج دلخواه به دست نیاورده‌اند، افزود: توانمندی‌های امریکا بیش از این قابل توسعه نیست و ظرفیت های آنها برای تغییر به حد اشباع رسیده و راهی جز پذیرش قدرت واقعی جمهوری اسلامی ایران برای امریکا باقی نمانده است.

*مسئولان سیاست خارجی دچار اشتباه محاسباتی نشوند

فرمانده کل سپاه در پایان با آرزوی توفیق روز افزون برای دستگاه دیپلماسی و مسئولین سیاست خارجی کشور تصریح کرد: مسئولان سیاست خارجی دچار اشتباه محاسباتی نشوند و دست آوردهای انقلاب اسلامی و خون هزاران شهید را همانگونه که هست و واقعیت دارد برداشت کرده و بر اساس آن راه مقاومت و ایستادگی را دنبال کنند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن