دیدبان

استفاده از ظرفیت‌های نخبگان برای رفع مشکلات فرهنگی جامعه‌

استفاده از ظرفیت‌های نخبگان برای رفع مشکلات فرهنگی جامعه‌

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم ، علیرضا فرساد ظهر امروز در سومین سمینار نقش نخبگان و جوانان در توسعه فرهنگ اظهار کرد: نخبگان نقش مهمی در همه امور جامعه دارند و جامعه‌ای که نتواند از وجود نخبگان در صحنه‌های گوناگون استفاده کند، دیر یا زود از هم می‌پاشد.

وی افزود: نخبگان می‌توانند با ایده‌ها و نظرات خود در بسیاری از مواقع بحران‌ها را خنثی کرده و به فرصت تبدیل کنند؛ افلاطون از نخستین کسانی بوده که در ارتباط با استفاده از نخبگان در حکومت نظریه داده و کتاب جمهور خود مطالب بسیاری در این حوزه به نگارش درآورده است.

مدیرعامل پژوهشگاه شفق با بیان اینکه برای بهره‌مندی از نخبگان، بهتر است در جوانی از آنان استفاده شود، تصریح کرد: فرد نخبه به ‌از هوش و ذکاوت بالائی برخوردار بوده و شخص توانمندی است و اگر از آنان در جوانی استفاده کنیم، به طور قطع یک پشتکار، انرژی و حرکت فعال‌تری در کنار آن است و ظرفیت‌ها و خلاقیت‌های آنان بیشتر نمایان می‌شود.

وی با بیان اینکه کشور ما به نخبگان جوان فرهنگی نیاز بسیار دارد، گفت: ‌امروز ‌بیشتر فعالیت‌های رسانه‌ها و تشکل‌های فرهنگی انقلاب اسلامی را جوانان بر دوش می‌کشند و این جوانان متدین و متعهد، به آرمان‌های انقلاب و شهدای دفاع مقدس پایبند بوده و اعتدال ارزشی نیز دارند.

فرساد با بیان اینکه اگر نیروهای نخبه و کاردان جوان را، سازماندهی و حمایت کنند، می‌توانیم یک آسانسور پیشرفت فرهنگی را در پیش رو داشته باشیم، خاطرنشان کرد: دشمنان نظام و انقلاب نمی‌خواهند جوانان ما به صورت هدفمند کار فرهنگی کنند و به همین علت تیرهای زهرآگین خود را به سوی جوانان ما پرتاب می‌کنند.

مدیرعامل پژوهشگاه شفق خاطرنشان کرد: باید از همه ظرفیت‌ها و گروه‌ها استفاده شود و هم‌چنین باید از همه دیدگاه‌ها برای رفع مشکلات پیش‌روی جوانان دعوت شود زیرا نگاه فرهنگی نگاه فرا جناحی بوده و همه گروه‌ها باید از فرهنگ سالم بهره ببرند.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران