دیدبان

پورمحمدی: فساد به تحریم کمک می‌کند

 پورمحمدی: فساد به تحریم کمک می‌کند

به گزارش دیدبان به نقل از فارس ، مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری در نشست خبری همایش ملی ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد که در وزارت دادگستری برگزار شد، با بیان اینکه موضوع این نشست تبیین اهداف و اعلام برنامه‌های این همایش است،‌ گفت: موضوع فساد امروزه از دغدغه‌های جدی همه جوامع است و اکثر کشورهای دنیا با آن روبرو هستند هم در سطح ملی و داخلی و هم در سطح فراملی و بین‌المللی.
 
وی افزود: تاکنون قوانین و کنوانسیون‌های مختلف برای مبارزه با فساد، پول‌شویی و قاچاق تصویب شده است که آخرین آن کنوانسیون بین‌المللی مبارزه با فساد سازمان ملل بود که ایران از همان ابتدا به این کنوانسیون پیوست و در سال 88 به عضویت رسمی این کنوانسیون درآمد.
 
وزیر دادگستری اظهار داشت: از بعد داخلی هم سالم‌سازی محیط زندگی، کسب و کار، محیط اداری و اقتصادی از جمله فعالیت‌ها برای مبارزه با فساد به شمار می‌رود.
 
وی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های مهم نظام میزان ارتقای سلامت اداری است،‌ گفت: به دلیل عدم دسترسی به اهداف نظام جمهوری اسلامی مقام معظم رهبری در اردیبهشت سال 80 فرمان 8 ماده‌ای را صادر کردند که در آن وظایف سه قوه را مورد تاکید قرار دادند.
 
پورمحمدی بیان داشت: نکته بسیار اساسی و مهمی که در مطلع این فرمان 8 ماده‌ای بیان شده تاکید بر سالم‌سازی و پیشگیری از بروز فساد دارد.
 
وی اظهار داشت: مبحث پیشگیری جزء موثرترین ابزار مقابله با فساد است و می‌توان گفت آنچنان که باید به مبحث پیشگیری نپرداختیم.
 
وی با اشاره به تحریم اقتصادی ایران در سال‌های اخیر، اظهار داشت: تحریم اهداف اقتصادی ما را نشانه گرفته و بر آنها ضربه می‌زنند و فساد که عامل بازدارنده و کند شدن حرکت کشور است به بسترسازی برای تحریم کمک کرده است.
 
وزیر دادگستری تصریح کرد: فساد مالی و فساد اداری دو روی یک سکه و دو تیغه یک قیچی است که علیه ملت و کشور ما حرکت می‌کند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن