دیدبان

تجمع معترضان به نژادپرستی در آمریکا+ تصاویر

تجمع معترضان به نژادپرستی در آمریکا+ تصاویر

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم ، عصر روز دوشنبه تعدادی از مردم با در دست داشتن پلاکاردهایی با عنوان "زندگی یک سیاهپوست ارزش دارد"، " دستها بالاست. تیراندازی نکنید" و "پلیس ویلسون را دستگیر کنید" در مقابل وزارت دادگستری در واشنگتن تجمع کردند.

یکی از سخنرانان در این تجمع که یک کشیش سیاهپوست بود از دولت خواست تا از عدالت حمایت کند در غیر اینصورت اعتراضات مردم همانند آتشفشانی بر سر آنها فرود خواهد آمد.

این کشیش در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم درباره وضعیت سیاهپوستان در آمریکا گفت: از سال‌های پیش نحوه رفتار با سیاهپوستان مناسب نبوده است. در سال‌های قبل برده‌داری یکی از علل نقض حقوق سیاهپوستان بود و در حال حاضر نیز دولت درحال تبدیل شدن به یک دولت نظامی است که برای سرکوب اعتراضات از ارتش استفاده می‌کند.

در ادامه مدیا بنجامین از گروه فعال حقوق بشر "کد پینک" اعلام کرد روز چهارشنبه مادرانی که فرزندان خود را در جریان خشونت‌های اخیر پلیس از دست داده‌اند به واشنگتن خواهند آمد و در مقابل وزارت دادگستری دست به تظاهرات خواهند زد.

در پایان این گروه به حمایت از مردم فلسطین و مرتبط ساختن خشونت‌های اخیر علیه سیاهان و وضعیت مردم فلسطین پرداختند. نکته جالب توجه رسانه‌های اصلی آمریکا مانند شبکه‌های سی‌ان‌ان و ای‌بی‌سی به این تظاهرات بود.


 

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن