دیدبان

بازی گردانندگان سایت با هاشمی رفسنجانی

بازی گردانندگان سایت با هاشمی رفسنجانی

به گزارش دیدبان به نقل از کیهان ، طبق معمول البته این سخنان هاشمی مربوط به روزهای اخیر نیست. هاشمی این سخن را سال ۱۳۶۸ عنوان کرده است. او به هنگام معرفی وزرای کابینه خود به مجلس و درباره معین می‌گوید: انتخاب آقای دکتر معین به عنوان وزیر فرهنگ و آموزش عالی، به این دلیل نبود که ما از آقای دکتر فرهادی ناراضی بودیم. من از اول آقای دکتر فرهادی را یک وزیر موفق می‌دانستم. ایشان همیشه کار می‌کردند و من هم به ایشان علاقه‌مند هستم و بعدا هم از ایشان استفاده خواهم کرد اما دو سه نکته بود که ما به آقای دکتر معین رسیدیم. یکی نیازی است که ما الان به جذب چهره‌های علمی در دانشگاه‌ها داریم. در این مرحله، ما فکر می‌کنیم آقای دکتر معین بتوانند در این قسمت موفق‌تر باشند. من فکر می‌کنم بین آقای دکتر فرهادی و دکتر معین زیاد تفاوتی وجود نداشته.

افراطیون مدعی اصلاحات که دستی بر نشریات زنجیره‌ای دارند و رد پای آنها در میان برخی گرداننده سایت آقای هاشمی هم دیده می‌شود با انتشار این تیتر و خبر غلط‌انداز خواسته‌اند چنین القا کنند که در وزارت علوم و تعیین وزیر برای آن از اصولگرایی مجلس تو دهنی نخورده‌اند و روال قبلی افراطیون ادامه پیدا می‌کند حال آن که اگر معین بعدها آلت افراطیون مشارکت برای شعارهای ساختارشکنانه قرار گرفت، دکتر فرهادی در جلسه رأی اعتماد صراحتا اعلام کرد: «رهبری فصل‌الخطاب و فتنه خط قرمز ماست.»

اما صرف‌نظر از این واقعیت باید یادآور شد معین سال ۶۸ معین سال ۸۳-۸۴ نبود. او ضمن واگویی برخی مواضع ساختارشکنانه تندروها، در رقابت با هاشمی قرار گرفت و حتی در جلسات درون‌گروهی مشارکتی‌ها گفته شد که اگر معین با هاشمی به دور دوم انتخابات بروند به راحتی می‌شود کار هاشمی را تمام کرد چرا که او دارای رأی منفی بالایی است. (اظهارات شکوری راد و عبداله ناصری و...) مشارکتی‌ها البته قبلا هم از خجالت آقای هاشمی درآمده بودند و به واسطه روزنامه‌هایی مانند صبح امروز (سعید حجاریان) هاشمی را عالی‌جناب سرخپوش قتل‌های زنجیره‌ای خوانده بودند و... این معین و حامیانش، آن معین سال ۶۸ یا ۷۶ نبودند!

سایت آقای هاشمی همچنین در ادامه بازی انتشار مطالب تاریخ گذشته به نقل از مصاحبه مهرماه سال ۹۱ وی نوشت: «مخالفان حکومت اسلامی و ولایت فقیه از قبل از انقلاب زمانی که مبارزه با شاه به مرحله خطر و جانفشانی رسید، تحت عنوان ولایتیون با برنامه و اعتقادات حضرت امام برای مبارزه و تشکیل حکومت اسلامی به مخالفت پرداختند.

ولایتیون اعتقاد داشتند تا ظهور امام عصر(عج) هیچ پرچمی تحت عنوان حکومت اسلامی به خصوص با نام اهل‌بیت(ع) نباید برافراشته شود که همین امر امام(ره) را بر آن داشت تا با تدریس درس ولایت فقیه در نجف این طیف را به حاشیه براند.

نظر منفی امام(ره) به این طیف ولایتیون زمان شاه تا پایان عمر ادامه داشت ولی متاسفانه این طیف با نفوذ به برخی باندهای قدرت، تحت شعارهای ظاهر‌الصلاح و اسلامی و البته عملکردهای ضداسلامی خود، ضربات خود را به انقلاب، نظام اسلامی و به خصوص رکن اساسی آن یعنی ولایت فقیه وارد می‌آورند».

درباره این تحلیل نیز چند پرسش کاملا روشن وجود دارد و آن اینکه مخالفان ولایت فقیه و حامیان جدایی دین از سیاست در آشوبگری سال ۸۸ در کدام جبهه ایستاده بودند؟ و چه کسانی در خیابان شعار مرگ بر اصل ولایت فقیه می‌دادند؟ آنها غیر از فتنه‌گران سبزی بودند که آقای هاشمی در نماز جمعه و پس از آن از آنان حمایت کرد؟!

اما سؤال مهمتری نیز در میان است و آن اینکه گردانندگان سایت آقای هاشمی که بعضا آلودگی شدید به فتنه‌گران دارند چه بازی شیادانه‌ای را برای وی ترتیب داده‌اند؟

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن