دیدبان

ادعای یک مقام آمریکایی درباره حمله ایران به داعش

ادعای یک مقام آمریکایی درباره حمله ایران به داعش

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم ، نشریه هافینگتون‌پست به نقل از یک مقام دفاعی آمریکایی اعلام کرده که جنگنده‌های نیروی هوایی ایران مواضع داعش در عراق را بمباران کرده‌اند.

به نوشته این نشریه، فهرست کشورهایی که اهداف داعش را در عراق هدف بمباران‌های خود قرار می‌دهند فراتر از شرکای کلاسیک آمریکا شامل کانادا، انگلیس، و فرانسه رفته است. هم‌اکنون اینگونه به نظر می‌رسد که ایالات متحده با یک مورد جدید روبه‌رو است و آن ایران است.

یک مقام دفاعی آمریکا در گفتگو با هافینگتون‌پست گفت که ایالات متحده از بمباران‌های هواپیماهای ایران در همان حریم فضایی که ائتلاف تحت رهبری آمریکا داعش را هدف قرار می‌دهند آگاه است.

این مقام آمریکایی گفت که بر این باور است که بمباران ایرانی‌ها تا زمانی که این کشور همچنان از جانب گروه افراطی داعش احساس تهدید کند ادامه خواهد داشت. به گفته وی تا زمانی که ایران تهدید مستقیمی را متوجه نیروهای (هواپیماهای) آمریکایی در آسمان نکند، نیازمند واکنش و پاسخ آمریکا نخواهد بود.

این مقام گفت: "ما از آن آگاه هستیم. من نمی‌خواهیم بگویم که ما الزاما بابت آن نگرانی داریم، ما این کار را زیرنظر داریم." وی همچنین اشاره کرد مناطقی را هواپیماهای ایرانی بمباران کرده‌اند از جایی که آمریکا و ائتلاف بین‌المللی بر فراز آن فعالیت دارند متفاوت است.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن