دیدبان

دستگیری ضارب چاقوکشی در جهرم توسط نیروهای بسیج

دستگیری ضارب چاقوکشی در جهرم توسط نیروهای بسیج

به گزارش دیدبان به نقل از جهان، علی القاصی مهر در گفت‌و‌گو با  تسنیم اظهار داشت: در این قضیه، ضارب یک نفر بود که توسط نیروهای امنیتی و انتظامی و با کمک مسئولان قضایی شناسایی و دستگیر شد.

رییس کل دادگستری استان فارس ادامه داد: شناسایی، دستگیری، اقرار و بازسازی و بررسی صحنه جرم با حضور بازپرس و شاکیان، ظرف مدت ۷۲ ساعت انجام شده است.

القاضی مهر با بیان اینکه تحقیقات از متهم رو به پایان است، اضافه کرد: با توجه به وجود بیم تبانی، برای متهم قرار بازداشت صادر و زندانی شد.

وی تصریح کرد: پرونده به طور ویژه تحت نظارت و مدیریت قضایی استان قرار دارد و پیگیر هستیم تا هر چه سریع‌تر موجبات تشکیل جلسه دادگاه نیز فراهم شود.

رییس کل دادگستری استان فارس در خصوص انگیزه ضارب از حمله به زنان با چاقو نیز گفت: انگیزه ضارب شخصی است و احتمال دارد، ضارب دچار انحرافات شخصیتی نیز باشد که این مساله نیازمند بررسی و اظهارنظر پزشک است.

واقعیت ماجرای چاقوکشی در جهرم

در همین حال راه دانا هم نوشت: چند روز پیش در پی زخمی شدن چند زن در جهرم توسط چاقو، جریان خاصی دوباره به دنبال ارتباط دادن این موضوع به بحث امر به معروف و نهی از منکر در کشور خبرهای جهت داری را منتشر کرد.

ماجرا از آنجا آغاز شد که خبرهایی در خصوص حمله یک نفر به تعدادی از زنان در جهرم در رسانه‌های ضد نظام و معاند منتشر شد که در این اخبار بدون ذکر هیچ گونه دلیلی، عامل این جنایت را بسیجیان و علت آن را امر به معروف و نهی از منکر دانسته بودند.

این خبر به سرعت بین مردم شهرستان دهان به دهان چرخید و موجی از اضطراب و نگرانی را در بین مردم دارالمومنین بوجود آورد. دستگاه‌های نظارتی و امنیتی که سخت پیگیر عامل یا عاملین حاثه بودند در کمتر از ۷۲ ساعت آنها را که عمدتا از اراذل و اوباش به نام جهرم بودند را دستگیر و به دستگاه‌ قضایی تحویل دادند که در جای خود شایسته تقدیر و قدردانی است که اجازه جولان، قدرت‌نمایی سوء استفاده به عده‌ای اراذل و اوباش شناسنامه دار ندادند.

اما این همه ماجرا نبود و بازتاب این حادثه در برخی رسانه‌های داخلی و خارجی با واقعیت در تناقض کامل بود. همان جریانی که جنایت وحشیانه اسیدپاشی به تعدادی از زنان و دختران در اصفهان را به موضوع امر به معروف گره زدند و مدعی شدند این اقدام از سوی گروه‌های تندرو و جهت مبارزه با بدحجابی صورت پذیرفته است. این بار تحت تاثیر القائات عده‌ای سودجو و مغرض انگشت اتهام را به سمت بسیجیان نشانه رفته‌اند و درصددند موجبات بدبینی به این نهاد مقدس که خود از اصلی‌ترین دستگاه‌های برخورد با عوامل ناامنی اخیر جهرم بوده است را فراهم کنند.

هنوز یک ماه هم از ماجرای اسید پاشی در کشور نگذشته است که دست پلید برخی از رسانه‌های خارجی از آستین برخی از رسانه‌های داخلی بیرون زد و علت این جریان را امران به معروف در کشور دانستند و به زنانی که مورد هدف اسیدپاشان قرار گرفته بودند،‌تهمت بی اخلاقی زدند.

اکنون باز هم شاهد سناریوی چاقو کشی و ارتباط دادن آن از سوی رسانه های ضد نظام و معاند با فریضه امر به معروف و نهی از منکر در کشور هستیم؛ در حالی که طبق اخبار واصله توسط شبکه اطلاع‌رسانی دانا، عامل چاقو کشی در جهرم را نیروهای بسیجی دستگیر کرده و تحویل مقامات داده اند.

نکته قابل توجه در این میان این است که بروز جرم و جنایت در کشورهای دنیا همیشه بوده است و تا ابد هم خواهد بود؛ همیشه در کنار افرادی که به دنبال امنیت و آسودگی مردم هستند، افرادی هم وجود دارد که به دنبال به هم ریختن شرایط آرام جامعه با اخلاق و رفتارهای هنجار شکن و خطرناک بوده اند.

آنچه که مسلم است روزانه بارها و بارها صفحات حوادث روزنامه ها در کشور ما از چنین اتفاقاتی پر می شود؛ اما آنچه که مهم بوده این است که برخی در چند ماه اخیر به دنبال موج سواری بر روی اخبار حوادث در کشور بودند.

در این میان رسانه‌های ضد نظام و معاند که هزینه‌های خود را از دشمنان کشور دریافت می کنند با به راه انداختن شانتاژ های خبری به دنبال به حاشیه کشاندن فریضه امر به معروف و نهی از منکر در کشور هستند؛ به طوری که بدون هیچ سند و مدرکی ادعا می کنند این حوادث مربوط به امر به معروف و نهی از منکر در کشور است و به دنبال خشن نشان دادن آمران به معروف در کشور هستند.

این نکته قابل توجه است که این رسانه ها در حالی به امران به معروف اتهام چاقو کشی و اسیدپاشی می دهند که در یک مورد از اسید پاشی، عامل اسید پاشی توسط بسیجیان حاضر در خیابان دستگیر شده و تحویل نیروی انتظامی داده شده است و در جریان چاقوکشی در جهرم نیز، بسیجیان توانستند ظرف ۷۲ ساعت این موضوع را پیگیری و ضارب را به مقامات نیروی انتظامی تحویل دهند.

در این خصوص حجت الله رضایی، سرپرست فرمانداری ویژه جهرم و رئیس شورای تامین این شهرستان اظهار کرد: با تلاش نیروهای امنیتی، انتظامی، قضایی، بسیج و نیروهای مردمی در مدت کمتر از ۷۲ ساعت عوامل نا امنی و کسانی که ایجاد مزاحمت و تعرض به نوامیس مردم داشتند، دستگیر شدند.

وی افزود: عاملین به این عمل قبیح خود اقرار کرده اند و در حال حاضر تحت نظارت دستگاه انتظامی و قضایی هستند.

رئیس شورای تامین شهرستان جهرم ضمن تشکر از نیروهای خدوم اطلاعاتی، انتظامی، قضایی، بسیج و نیروهای مردمی تاکید کرد که با هر گونه نا امنی و کسانی که قصد اخلال در نظم عمومی را داشته باشند به شدت برخورد خواهیم کرد.

حجت الاسلام دژکام امام جمعه شهرستان جهرم نیز در خطبه های این هفته نماز جمعه از دستگیری عوامل ناامنی چند روز اخیر در شهرستان جهرم خبر داد و افزود: این انسان که متعرض نوامیس مردم شده بود دستگیر شده و از دادستان به عنوان نماینده عموم مردم خواستار اشد مجازات برای این چنین افرادی هستیم زیرا تسامح در این مسائل سبب جرأت دیگران در ارتکاب این کارها می‌شود.

امام جمعه جهرم خاطرنشان کرد: امروز دشمنان نظام در پی بهانه‌ای برای زیر سوال بردن کشور هستند و از مردم و دانشجویان استدعا داریم که بهانه دست دشمن ندهند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن