دیدبان

تنها دلیل عدم توافق از زبان روانچی

تنها دلیل عدم توافق از زبان روانچی

به گزارش دیدبان به نقل از مهر ، مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه درپایان مذاکرات هسته ای وین میان ایران و ۱+۵ گفت که سطح و محل مذاکرات بعدی هنوز تعیین نشده است.

روانچی درباره سطح مذاکرات دور آتی اظهار داشت : هنوز سطح مذاکرات نیز تعیین نشده است اما بعید می دانم در ابتدا در سطح وزرا باشد .

وی در پاسخ به این سئوال که آیا اجازه صادرات بیشتر نفت در تمدید به ایران داده شده است ، اظهار داشت : توافق ژنو ادامه پیدا می کند و چیز بیشتری هم اضافه نشده است .

روانچی در پاسخ به سئوال خبرنگار در این باره چطور امکان دارد موارد اختلافی که ظرف یک سال حل شده اند در مدت چند ماهه تمدید قابل حل شوند ، بیان کرد : ما خوش بین هستیم و فکر می کنیم می نوانیم در مدت خیلی کوتاهی به نتیجه برسیم .

وی ادامه داد: در موضوعات مختلف نظراتمان به هم نزدیک شده است . تنها دلیلی که به توافق نرسیدیم محدودیت زمان بود و شاید اگر زمان بیشتری داشتیم می توانستیم توافق کنیم .تلاش برای دست یابی به توافق بود.

روانچی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه چرا بر این اساس مذاکرات را چند هفته دیگر برای توافق ادامه ندادید، گفت: اینکه چند روز یا چند هفته به مذاکرات افزوده شود، تصمیم جمع بود تا فرصتی باشد که بتوانیم بررسی عمیقی کنیم و زمانی که دوباره دور هم جمع می شویم مشکلات را حل کنیم .

وی در این باره که گفته می شود با برخی کارشکنی ها مذاکرات تمدید شده و حتی دیدار جان کری با سعود الفیصل در این زمینه موثر بوده است ، بیان کرد : صحبتکارشکنی را نمی توانیم به این نحو بیان کنیم . موضوعات پیچیده است و اگر بخواهیم در مورد موضوعات ریز تفاهم کنیم یک فرآیند زمان بر نیاز داریم .

روانچی اظهار داشت : نمی توانیم بگوییم در مدت زمان محدود تمام موضوعات ریز را به نتیجه می رسانیم . زمان ما محدود بود.

معاون وزیر امور خارجه در پاسخ به این سئوال مهر که چرا بحث توافق سیاسی منتفی شد ، گفت: همین مدت زمان محدود باعث شد احساس کنیم که چون یک تاریخی داشتیم که پایان آن امشب بود ، دیدیم در زمان کوتاه نمی توانیم به نتیجه برسیم .

خبرنگار پرسید تمایل به تمدید دوطرفه بود یا خیر و روانچی پاسخ داد: یک بحث چمعی بود که به نتیجه رسیدیم در این زمان تمدیدی داشته باشیم .

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن