دیدبان

اعتراضات جنبش تسخیر بانک مرکزی اروپا در فرانکفورت

 اعتراضات جنبش تسخیر بانک مرکزی اروپا در فرانکفورت

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم ، به نقل از روزنامه "پاسایر نویه پرسه"، درگیری های بین فعالان جنبش تسخیر منتقد بانک ها و پلیس آلمان در محل جدید بانک مرکزی اروپا در فرانکفورت به مجروح شدن تعدادی در هر دو طرف درگیری منجر شد.

پلیس آلمان از مجروح شدن حدود نه نفر از کارکنان خود در این درگیری ها  در روز شنبه خبر داد و معترضان از حدود بیست مجروح در طرف خود سخن گفتند. پلیس وارد عمل شد زمانی که معترضان، ساختمان جدید بانک مرکزی اروپا را با بطری های رنگی و سنگ هدف قرار دادند.

حدود 80 تن از فعالان جنبش تسخیر از داربست های این ساختمان بالا رفته بودند.

به گفته یک سخنگوی پلیس، ماموران پلیس با ضربات و مشت معترضان  مورد حمله قرار می گرفتند. پلیس با اسپری فلفل در برابر این گونه خشونت های معترضان واکنش نشان داد.

به گفته پلیس بعد از چند دقیقه فعالان جنبش تسخیر ساختمان را ترک کردند. برگزار کنندگان این تجمع از حدود 3 هزار شرکت کننده در این اعتراضات سخن گفتند، اما پلیس فرانکفورت از حدود 2000 شرکت کننده در این اعتراضات خبر داد.
معترضان ابتدا در کلیسای سنت پل جمع شده بودند و علیه مدیریت بحران در اروپا اعتراض کردند و به تدریج قطار اعتراضات به سمت ساختمان جدید بانک مرکزی اروپا کشیده شد.

فعالان این جنبش اعتراضی برای مراسم رسمی افتتاح  ساختمان جدید بانک مرکزی اروپا در 18 مارس سال آینده اقدامات و معتراضات مشابه دیگری را خبر داده اند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن