دیدبان

طرح جدید حذف قبض برق از سبد خانوار

طرح جدید حذف قبض برق از سبد خانوار

به گزارش دیدبان به نقل از  مهر ، با اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها و افزایش قیمت برق، بار مالی قبوض خانگی هم با افزایش حدود 20 درصدی همراه شده است.

 با این وجود افزایش قیمت برق تاکنون نه تنها رضایت مشترکان و مصرف کنندگان بلکه رضایت تولید و عرضه کنندگان دولتی برق را هم جلب نکرده است به طوری‌که ثبت رکوردهای پی در پی مصرف برق در روزهای گرم تابستانی زنگ خطر خاموشی ها به صدا درآورد.
 
بر این اساس مسئولان وزارت نیرو به منظور کاهش پیک مصرف برق در روزهای گرم تابستانی فراخوانی برای عرضه و فروش نیروگاه های برق خورشیدی در منازل، مجتمع های مسکونی، تجاری و حتی دانشگاه ها و مراکز علمی و پژوهشی را ارائه کرده اند.
 
با این اجرای این طرح علاوه بر کاهش پیک مصرف برق در روزهای گرم سال، قبض برق از سبد هزینه های خانوارهای دارنده نیروگاه برق خورشیدی هم حذف خواهد شد.
 
مسعود خانی  درباره فراخوان جدید وزارت نیرو برای عرضه و توزیع نیروگاه‌های برق خورشیدی در منازل، گفت: در این طرح برای 10 هزار مشترک خانگی، سامانه خورشیدی نصب خواهد شد و پیمانکاران موظف به ارائه خدمات گارانتی ( ضمانت) به مشترکان و متقاضیان هستند.
 
مجری طرح های عوارض برق توانیر با اعلام اینکه مشترکان خانگی متقاضی برای نصب سامانه های خورشیدی با مراجعه به شرکت های توزیع برق مناطق خود، ثبت نام کنند، تصریح کرد: این طرح برقی در راستای اجرای بند "ز" تبصره "9" قانون بودجه سال 93، و اجرای دستورات وزیر نیرو ثبت نام از مشترکان برق خانگی برای نصب سامانه های خورشیدی با یارانه 50 درصدی آغاز شده است.
 
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه براین اساس متقاضیان می توانند با حضور در شرکت های توزیع نیروی برق منطقه خود، اقدام به ثبت نام و اخذ اطلاعات تمکیلی در خصوص نصب سامانه های خورشیدی کنند، اظهار داشت: نصب سامانه های تولید برق از انرژی خورشیدی برای مشترکین خانگی با ارائه 50 درصد هزینه های نصب به صورت بلاعوض توسط توانیر از محل منابع عوارض برق، در سراسر کشور انجام می گیرد.
 
وی با بیان اینکه دراین طرح پیمانکاران برای نصب سامانه های خورشیدی برای مشترکان ثبت نام شده، از سوی شرکت برق معرفی و نیمی ازهزینه سامانه نصب شده توسط صنعت برق پرداخت خواهد شد، بیان کرد: پیمانکاران پس از بررسی مدارک، ارائه ضمانت جهت تجهیزات نصب شده، کسب استانداردهای لازم و ....توسط شرکت های برق انتخاب و به متقاضیان معرفی خواهند شد.
 
خانی با بیان اینکه براساس دستورالعمل های ابلاغی، پیمانکاران باید یک دوره مشخص را به عنوان ضمانت محصول، به متقاضایان ارائه خدمت کنند، تاکید کرد: براساس قانون بودجه سال جاری، وزارت نیرو موظف است علاوه بر دریافت بهای برق به ازای هر کیلووات ساعت برق فروخته شده، مبلغ 30 ریال به عنوان عوارض برق در قبوض مربوطه درج و از مشترکان دریافت کند.
 
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه براساس این برنامه ریزی، سهم هر کدام از شرکت‌ها و استان ها بر اساس پتانسیل استفاده از انرژی خورشیدی و شرایط استانی تعیین شده است، یادآور شد: براساس این برنامه ریزی، نیروگاه‌های خورشیدی تا ظرفیت یک کیلووات برای مشترکان خانگی نصب خواهد شد و 50 درصد از هزینه آن نیز تا سقف 4 میلیون و 700 هزار تومان از محل عوارض برق پرداخت می شود.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران