دیدبان

قانون نانوشته در پمپ بنزین‌ها

قانون نانوشته در پمپ بنزین‌ها

به گزارش دیدبان به نقل از جام جم ، تا اینجای کار هر دو طرف راضی هستند، اما بنزین زدن خانم‌ها در پمپ بنزین آنقدرها که به نظر می‌رسد بدون دردسر و حرف و حدیث نیست و کم نیستند خانم‌هایی که چندان راضی هم محل را ترک نمی‌کنند.

اتفاقی که به آن اشاره می‌کنیم یکی از این موارد است. کارت را به کارگر پمپ بنزین می‌دهید و یادآوری می‌کنید که بنزین ۷۰۰ تومانی در کارت‌تان دارید و از او می‌خواهید که باک را پر کند. کارگر همچنان که مشغول بنزین زدن است به شما می‌گوید باک‌تان هوا دارد و بنزین زدن را سخت کرده است و لازم است که محلول مکمل مخصوصی داخل آن ریخته شود تا هم به عملکرد بهتر بنزین کمک کند و هم آلایندگی‌ها رفع شود.

خلاصه آنقدر از مزیت‌های این مکمل می‌گوید که با خودتان فکر می‌کنید اگر همین حالا آن را داخل باک‌ نریزید عواقبش پای خودتان خواهد بود، در نتیجه شما که حسابی تو‌ رودربایستی مانده‌اید قبول می‌کنید یکی از آن ظرف‌های کوچک را داخل باک خالی کند.

بنزین زدن که تمام می‌شود آن آقا قیمتی می‌گوید که نزدیک است از تعجب شاخ دربیاورید. می‌شود ۴۸ هزار تومان و انگار که متوجه تعجب‌تان شده بدون این‌که به چهره‌تان نگاه کند می‌گوید ۴۵ لیتر بنزین و ۱۵ هزارتومان مکمل‌‌. می‌خواهید حساب و کتاب کنید که بوق‌زدن‌های پی در پی خودروهایی که پشت سرتان ایستاد‌ه‌اند به شما می‌فهماند دست بجنبانید. پس بدون این‌که فرصت بیشتری برای بحث داشته باشید ۵۰۰ تومانی هم به عنوان انعام می‌گذارید روی مبلغ اعلام شده و تقدیم می‌کنید.

می‌خواهید حرکت کنید که کارگر پمپ بنزین خطاب به شما می‌گوید: همش ۵۰۰ تومان؟ شما که اینقدر پول خرج کردن برایتان سخت است چرا پیاده نمی‌شوید خودتان بنزین بزنید؟

آن وقت است که باز هم برای این‌که بیشتر ازاین خجالت نکشید به جای آن ۵۰۰ تومانی یک ۱۰۰۰ تومانی می‌دهید، در حالی که اخم کارگر پمپ بنزین همچنان ادامه دارد با این قیافه می‌خواهد به شما بفهماند که اگر کارتان را بلد بودید اصلا نیاز به تذکر او نبود.

اما این پایان ماجرا نیست، چراکه در راه هر طور که حساب می‌کنید، مبلغی که از شما گرفته شده درست از آب در نمی‌آید و می‌بینید بدون احتساب انعام، کارگر پمپ بنزین از شما ۲۰۰۰ تومان هم اضافه‌تر گرفته است، اما شما دیگر حوصله برگشتن و حساب و کتاب کردن و جر و بحث احتمالی را ندارید، ترجیح می‌دهید از کنار ماجرا بگذرید در حالی که کلی حرص می‌خورید چرا خودتان برای بنزین‌زدن پیاده نشده‌اید. بعد هم با خودتان اتمام حجت می‌کنید که تا وقتی قرار باشد خودتان بنزین نزنید باید انتظار چنین اتفاقاتی را هم داشته باشید. پس برای این‌که جلوی چنین اتفاقاتی را بگیرید شاید بهترین کار این باشد که خودتان پیاده شوید و بنزین بزنید.

در این میان سخنی دوستانه هم با کسانی که در پمپ بنزین‌ها کار می‌کنند داریم (هرچند قصد نداریم همه را به یک چشم ببینیم)، اما خوب است آنهایی که در پمپ بنزین‌ها کار می‌کنند و به نشانه کمک به خانم‌های راننده بنزین زدن برای خودرویشان را به عهده می‌گیرند، کمی بیش از اینها جانب انصاف را رعایت کنند تا این حس به آنها دست ندهد که از اعتمادشان سوءاستفاده شده است.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن