دیدبان
محمدرضا باهنر:

برخی فکر می‌کنند دانشگاه آزاد املاک هیات موسس است

برخی فکر می‌کنند دانشگاه آزاد املاک هیات موسس است

به گزارش دیدبان به نقل از جهان، محمدرضا باهنر با حضور در برنامه "متن حاشیه" که عصر امروز از شبکه سه سیما پخش شد، ضمن اشاره به جلسه رای اعتماد وزیر پیشنهادی علوم اظهار داشت: آقای رئیس‌جمهور حق دارد که وزیر انتخاب کند و مجلس هم حق دارد که رای اعتماد بدهد یا ندهد. ما می گوییم وزیری را انتخاب کنید که احتمال می دهید مجلس رای خوبی می دهد.

وی در پاسخ به این سوال مجری برنامه مبنی بر اینکه چرا مجلس در موضوع رای اعتماد به وزیر پیشنهادی علوم تا این بر روی موضوع فتنه ۸۸ حساس است گفت: در هر صورت دو اتفاق بسیار ناگوار در سالهای ۷۸ و ۸۸ در کشور رخ داده است که هزینه‌های بسیاری را بر مردم و کشور و مسئولان وارد کرد. تلاش ما این است که در آینده این هزینه دیگر بر جامعه مجددا وارد نشود.

فتنه سال ۸۸ از خاطره ملت ایران نباید پاک شود

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: ‫ یک سری دعواها و تحصن ها در برخی حلقه‌های وزارت علوم اتفاق افتاد و در این زمینه من واقعا متاسف می شوم که کسانی می آیند و رای نمی‌آورند. اما الان باید کسی معرفی شود که هم آقای رئیس جمهور به آن مطمئن باشند و هم مجلس به آن اعتماد کند، که این مساله کار بسیار ساده ای است و به سرعت قابل حل است‬.

وی با اشاره به اینکه ‫من ۱۶ سال در مجلس با آقای روحانی همکار بوده ام و به دولت یازدهم خیلی امیدوار هستم تصریح کرد: با همه این وجود برخی فکر می کردند که در ابتدای دولت آقای روحانی مجلس تعدادی از وزا را معرفی کند، اما من دوستان و همکاران را باز می داشتم و معتقد بودم نباید رئیس جمهور محدود شوند.‬ ‫فراکسیون اکثریت هم در چند وزیر اخیر قانع نشدند که باید به وزیر پیشنهادی علوم رای بدهند‬.

باهنر همچنین اظهار داشت: ‫در رای گیری های مجلس تنها فقط ۵ درصد آنها ممکن است سیاسی باشد‬. ‫متاسفانه استیضاح فرجی دانا خیلی طول کشید و طی شش ماه تلاش کردیم که مشکل را برطرف کنیم‬. ‫در این ۶ ماه همه مسائل به صورت تئوریک حل شد اما در عمل هیچ اتفاقی رخ نداد. ‫حتی در شب استیضاح هم این را اعلام کردم که اگر این مسائل اعمال شود مساله حل می شود‬ ‫اما آقای فرجی دانا یا نخواستند و یا نتوانستند که انجام دهند.

وی در ادامه با اشاره به وزیر نفت دولت یازدهم گفت: ‫من زنگنه را فردی استراتژیک می دانم. ایشان کسی هستند که ۲۲ سال در وزارت بودند اما برخی کسانی که معرفی شدند کسانی بودند که باید مدتها تلاش می کردیم تا آنها را متوجه کنیم که کجا آمده اند!

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان این برنامه در پاسخ به سوال دیگری با موضوع وقف دانشگاه آزاد و نظر وی در این خصوص گفت: ‫در مساله وقف دانشگاه آزاد در مجلس مخالف بودم.

گفتنی است،‌ "متن، حاشیه" از شبکه سوم سیما ساعت ۱۹ هر سه شنبه به روی آنتن می رود.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن