دیدبان

تاخیر در برگزاری جلسه شورای عالی اشتغال

تاخیر در برگزاری جلسه شورای عالی اشتغال

به گزارش دیدبان به نقل از نسیم ، حدود ۱۳۰ روز از تشکیل آخرین جلسه شورای عالی اشتغال می‌گذرد. ۱۶ تیرماه امسال آخرین جلسه شورای عالی اشتغال به ریاست رئیس‌جمهور حسن روحانی برگزار شد و از آن روز تاکنون این شورا تشکیل جلسه نداده است.
اول شهریور ماه ۷۶ با رای مجلس شورای اسلامی شورای عالی اشتغال تشکیل شد و ۵ دولت جمهوری اسلامی شامل دو دولت سیدمحمد خاتمی، دو دولت احمدی‌نژاد و دولت نخست حسن روحانی وظیفه تشکیل آن را برعهده داشتند.
وزیران کار، کشور، جهاد کشاورزی، آموزش و پرورش، صنایع، امور اقتصادی و دارایی، نیرو و علوم اعضای این شورا هستند و رئیس کل بانک مرکزی، مشاور رئیس‌جمهور در امور زنان، رئیس سازمان برنامه‌ریزی و بودجه، رئیس کمیسیون کار و امور اجتماعی مجلس، دو نفر از نمایندگان کارگران و دو نفر از نمایندگان کارفرمایان نیز اعضای ناظر و بدون حق رای شورای عالی اشتغال محسوب می‌شوند.
طبق قانون، شورای عالی اشتغال به منظور بررسی عرضه و تقاضای بازار کار، چگونگی ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا و همچنین ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌هایی که تصمیمات آنها موثر بر عرضه و تقاضای بازار کار و اشتغال و بیکاری هستند به ریاست رئیس‌جمهور تشکیل می‌شود.
یادآور می‌شود چندی پیش مرکز آمار اعلام کرد ۶۷۰ هزار شغل در یک سال گذشته از بین رفته و ۴۰۰ هزار شغل ایجاد شده است. با این وجود اعلام شد نرخ بیکاری ۱/۲ درصد کاهش یافته و به ۹/۵ درصد رسیده است!

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران