دیدبان

جدیدترین شوالیه ملکه

جدیدترین شوالیه ملکه

به گزارش دیدبان به نقل از باشگاه خبرنگاران ، دو سال پیش وقتی دانیل دی لوییز برای گرفتن جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد روی سن رفت به شوخی گفت که ابتدا مریل استریپ برای نقش لینکلن در فیلم استیون اسپیلبرگ انتخاب شده بود. جمعه اما دانیل دی لوییز مقامی را کسب کرد که تحت هیچ شرایطی مریل استریپ نمی تواند آن را کسب کند. در مراسمی که در کاخ باکینگهام برگزار شد، پرنس ویلیام لقب شوالیه را به بازیگر نقش شانزدهمین رئیس جمهور آمریکا اهدا کرد. سر دانیل دی لوییز رکورد دار کسب سه جایزه اسکار نقش اول مرد است و به خاطر خدماتش به درام، این لقب را از آن خودش کرده.
این بازیگر دو رگه بریتانیایی- ایرلندی نخستین بار سال ١٩٩٠ برای فیلم «پای چپ» توانست جایزه اسکار را کسب کند. او سپس دو بار در سال های ١٩٩٣ و ٢٠٠٢ به ترتیب به خاطر فیلم های «به نام پدر» و «دار و دسته نیویورکی» مارتین اسکورسیزی توانست نامزد اسکار شود. اما هجده سال پس از کسب نخستین جایزه اسکارش بالاخره توانست آن را تکرار کند. او در سال ٢٠٠٨ توانست با فیلم «خون به پا می شود»، جانی دپ و «سویینی تاد»ش را در کسب اسکار ناکام بگذارد و مجسمه طلایی را به خانه ببرد. آخرین اسکار این بازیگر هم به دو سال پیش بر می گردد که به خاطر فیلم لینکلن اسپیلبرگ به دست آمد.
این نخستین بار نیست که بازیگران از خاندان سلطنتی انگلستان مقام می گیرند. چندی پیش هم آنجلینا جولی بازیگر سرشناس آمریکایی از دست ملکه انگلستان مدال دریافت کرده بود.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن