دیدبان

رایانه‌های آمریکا هدف حمله قرار گرفتند

رایانه‌های آمریکا هدف حمله قرار گرفتند

به گزارش دیدبان به نقل از باشگاه خبرنگاران ، رایانه‌های وزارت امور خارجه آمریکا هدف حمله هکری قرار گرفت و این وزارتخانه در اقدامی بی‌سابقه تمام سامانه ایمیلی طبقه‌بندی شده را موقتا غیر فعال کرد.

یک مقام ارشد این وزارت‌خانه اعلام کرد "فعالیت نگران کننده" در سامانه ایمیلی در حدود همان ساعتی که شبکه رایانه ای کاخ سفید قبلا هدف قرار گرفته بود، شناسایی شد. در ماه اکتبر حمله‌ای سایبری برای کاخ سفید اتفاق افتاد، اما در آن زمان هیچ نشانه‌ای حاکی از هدف قرار گرفتن وزارت خارجه وجود نداشت. از آن زمان، شماری از نهادها از جمله سرویس پست ایالات متحده و اداره هواشناسی ملی حملات مشابهی را مخابره کردند.

این مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود ادامه داد: هیچ کدام از سامانه‌های طبقه بندی شده کاخ سفید آسیب ندیده است. با این وجود وی گفت که وزارت خارجه سامانه جهانی ایمیلی خود را روز جمعه غیر فعال کرد تا اقدات امنیتی لازم را برای شبکه رایانه‌ای طبقه بندی شده اصلی آن صورت گیرد.

این مقام آمریکاییدر ادامه ابراز امیدواری کرده است که تمام سامانه‌های رایانه‌ای این وزارتخانه در آینده نزدیک به صورت عادی راه اندازیشوند اما از اینکه چه کسی مسئول این مشکل است، صحبت نکرد.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن