دیدبان
استاد حسن رحیم‌پور ازغدی:

تشیع لندنی به اندازه وهابیت خطرناک است

تشیع لندنی به اندازه وهابیت خطرناک است

به گزارش دیدبان، استاد حسن رحیم‌پور ازغدی در دوسخنرانی که یکی امروز و پیش از خطبه‌های نماز جمعه و دیگر روز گذشته در مشهد مقدس بیان گردید نسبت به حملاتی که در هفته اخیر به وی صورت گرفته واکنش نشان داد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه گفت: تشیع لندنی به اندازه وهابیت خطرناک است. امروز اینها شبکه‌های ماهواره‌ای راه انداخته‌اند و در مشهد و قم و اصفهان و نجف در حال تربیت طلبه‌اند. اینها همان‌هایی هستند که وقتی ۱۵ خرداد شد امام گفت ما عزاداریم و امسال جشن نیمه شعبان نمی‌گیریم گفتند خمینی(ره) سیاسی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن رحیم پور ازغدی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه گفت: روایات اهل بیت در توصیف شیعیان دو گونه است؛ یک دسته روایاتی که می‌گویند شیعیان چه کسانی هستند و دسته دیگر روایاتی که می‌گویند چه کسانی شیعه نیستند. کسانی که به حسین بن علی(ع) نامه نوشتند و او را دعوت کردند ادعای شیعه بودن داشتند.

وی ضمن اشاره به جنجال‌هایی که اخیراً پیرو سخنانش ایجاد شده بود گفت: حرف‌هایی را بنده زدم که عده‌ای جاهل و عده‌ای که اسلام‌شان اسلام آمریکایی و تشیع لندنی است درباره آن جنجال به راه انداختند. به جای آن که حرف‌ها را به طور کامل از صداوسیما پیگیری کنند تکه‌های گزینش شده‌ای از آن حرف ها را در شبکه‌های ماهواره ای پخش کردند. ۹۰ درصد هیأت‌های ما برای خدا و به عشق اباعبدالله کار می کنند و اگر هیأت های عزاداری نبودند اصلاً عزاداری اباعبدالله فراموش می شد. اما مجالسی هست که آبروی شیعه را می برد که ان شاالله ریشه این هیأت ها خشک شود.

وی در ادامه افزود: برخی از مداحان برای یک دهه عزاداری سی، چهل میلیون پول می‌گیرند. اینها اگر روز عاشورا بودند به صحنه نمی‌آمدند. اینهایی که در مجالس‌شان می گویند من رقاصه عباسم هیچکدام حاضر نیستند با داعش بجنگند. امام حسین(ع) فرمود الناس عبید الدنیا و الدین لعق علی السنتهم… فاذا محصوا بالبلاء قل الدیانون. هنگامی که باید از جان و آبرو بگذرند فرار می‌کنند. آن کسانی به اباعبدالله(ع) و حضرت محسن ارادت واقعی داشتند که در بدر و خیبر و زیر آتش و بمباران ایستادگی کردند و جنگیدند نه شما شیعه‌های انگلیسی که کمک می کنید به وهابیت و فیلم عزاداری‌های‌تان را در شبکه های ماهواره‌ای پخش می‌کنند. شماها طرفدار حضرت محسن نیستید. کاسب اید.

دکتر رحیم پور در ادامه تأکید کرد: هدف دشمن و وهابیت این است که نشان دهند شیعه احمق است و جنگ داخلی راه بیندازند. بنده این افتخار را دارم که توسط وهابیت تهدید به ترور شدم و احتمالاً توسط این شیعه‌های انگلیسی نوکر لندن نیز این افتخار نصیبم خواهد شد.

رحیم پورازغدی استاد دانشگاه

 

سخنران پیش از خطبه های نمازجمعه افزود: چندی پیش هم ۲ تن از مراجع ما گفتند که آن چه به ما رسیده دهه عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) است و اگر بخواهید دهه های عزاداری دیگری درست کنید عزاداری عاشورا تحت الشعاع قرار می گیرد. ما باید ۳۶۵ روز سال تابع و محب اهل بیت باشیم ولی نباید عزاداری اهل بیت عادی شود و رغبت به آن از بین برود. به همان مراجع هم حمله کردند و آنها را مراجع بی ولایت نامیدند.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه گفت: ما پرسیدیم چرا به معارف اهل بیت کار ندارید بعد دروغ بستند و گفتند فلانی گفته است که اصلاً حضرت محسن نبوده است و گفته است عزاداری برای حضرت محسن بدعت است. چرا دروغ می گویید؟ این حرف هایی که می گویند محبت کافی است این حرف های مسیحی ها و بودایی هاست. یک عده شیعیان واقعی اند و عده ای شیعیان قالتاق که ربا می خورند و گران فروشی می کنند و دروغ می گویند. اینها امام خمینی(ره) و شهید مطهری را هم لعن می کنند.

دکتر رحیم پور ازغدی ضمن اعلام این هشدار که شیعیان لندنی به اندازه وهابیت خطرناک است گفت: امروز اینها شبکه های ماهواره ای راه انداخته اند و در حال تربیت طلبه اند. اینها همان هایی هستند که وقتی امام گفت ما عزاداریم و امسال جشن نیمه شعبان نمی گیریم گفتند خمینی(ره) سیاسی است و ما نیمه شعبان را رها نمی کنیم.

وی در ادامه افزود: به آنهایی که به ما گفتند به کوری چشم مراجعی که اهل ولایت نیستند ما دهه محسنیه و اصلاً شهر محسنیه می گیریم گفتم یک روایت از حضرت زهرا(س) بخوانید بلد نبودند. اینها شاه و صدام و داعش را می پذیرند ولی با خمینی و خامنه ای و مطهری درگیر می شوند. اینها به انقلابیون با بغض نگاه می کنند. کینه ای که به امام خمینی داشتند به شاه نداشتند. اصلاً کینه ای نسبت به شاه نداشتند.

دکتر رحیم پور با دعوت همه هیأت های مذهبی به خواندن منشور مداحی رهبری که اخیراً منتشر شده است گفت: یک کلمه ایشان گفت که لخت نشوید چه سروصداهایی به راه انداختند. از اول جمادی الاولی تا ۲۰ جمادی الثانی ۵۰ روز عزاداری می کنید و یک روز تولد می گیرید ولی چیزی از معارف حضرت زهرا نمی دانید. رهبری یک جلسه فرمودند این که نیم ساعت می گویید “حسین وای” چه فایده ای دارد؟ روایات اباعبدالله(ع) را بخوانید.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه به برخی آسیب های موجود در عزاداری ها اشاره کرد و گفت: الان آهنگ های مبتذل و لهوی در برخی هیأت ها خوانده می شود و آهنگ های جاز و رپ و راک در برخی هیأت ها راه انداخته اند. قلاده به گردن می اندازند و عوعو می کنند. در همین مشهد این کار را کردند. می خواندند : کنم عوعو دهم دست ولایت و جمعیت دو دقیقه عوعو می کنند. می خوانند که یک تکه استخوان امشب بس است ما را. ذکر اباعبدالله(ع) وسط صدای سگ. در هیأت های لخت می شوند و تلوتلو می خورند و می خوانند: ما گر ز سر بریده می ترسیدیم/ در محفل عشاق نمی رقصیدیم. رقص خون در بدر و خیبر بود. رقص خون شهادت عباس (ع) بود که فرمود : والله ان قطعتموا یمینی انی احامی ابداً عن دینی. شما اصلاً درد دین ندارید.

وی ادامه داد: می گویند امام(ره) باید آن دنیا جواب دهد چون گفته است با قاتلان حضرت زهرا(س) اتحاد کنید. بروید به مناطق اهل سنت ببینید آیا این برادران ما قاتلان فاطمه زهرا هستند؟ برخی از آنها برای اهل بیت عزاداری می کنند. چرا زیر دیگ وهابیت هیزم می گذارید و می خواهید ایران را به سوریه و عراق تبدیل کنید؟

حسن رحیم پور ازغدی در پایان سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه تصریح کرد: یک عده از اینها در حوزه ریشه دارند. بروید منشور روحانیت امام را بخوانید. امام در منشور روحانیت می گوید: استعمار در فرهنگ حوزه های ما نفوذ کرده است و اولین القای شان جدایی دین از سیاست است. در حالی که جریان عاشورا یک جریان سیاسی است ولی اینها میخواهند با امام حسین و عاشورا حال کنند. ظهور منجی و برپایی عدالت جهانی یک مسأله سیاسی است. امام(ره) می گوید: اول مبارزه اگر میخواستی بگویی شاه خائن است، می گفتند شاه شیعه است. اگر این وضعیت ادامه پیدا می کرد حوزه های ما هم دچار وضعیت کلیسای قرون وسطی می شد که به برکت انقلاب اسلامی این اتفاق نیفتاد.

 حسن رحیم‌پور در لیست ترور ریگی بود

شب گذشته نشست بزم اندیشه با حضور جمعی از فعالان فرهنگی و سخنرانی حسن رحیم‌پور ازغدی در مشهد برگزار شد

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، حسن رحیم‌پور ازغدی شب گذشته ۲۲ آبان ماه در نشست بزم اندیشه با موضوع «فرهنگ محرم و عزاداری» که در موسسه خدمات مشاوره‌ای جوانان آستان قدس رضوی مشهد برگزار شد، عزاداری هیات‌های مذهبی را برای امام حسین(ع) «معجزه شیعه» نامید و با اشاره به ترس دشمنان اسلام از این عزاداری‌ها اظهار کرد: دلیل ترس دشمنان این است که این عزاداری‌ها پرچم سیدالشهدا(ع) و اهل بیت(ع) را زنده نگه داشته است.

وی ادامه داد: دنیا از عزاداری‌های شیعیان برای امام حسین(ع) تعجب می‌کند زیرا این عزاداری‌ها به نحوی است که گویا ایشان به تازگی شهید شده‌اند.

تفکیک عزاداری از سیاست، خیانت است

رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه اشک بر سیدالشهدا(ع) یک حرکت عبادی- سیاسی است، خاطرنشان کرد: تفکیک عزاداری امام حسین(ع) از سیاست و مبارزه درست نیست و افرادی که آگاهانه یا ناآگاهانه فرهنگ سیدالشهدا(ع) را از عدالت و توحید جدا می‌دانند، به اهل بیت(ع) خیانت می‌کنند؛ امام حسین(ع) اگر داعیه سیاسی نداشت، شهید نمی‌شد

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه اولین مجلس رسمی عزاداری برای امام حسین(ع) توسط یزید برگزار شد، تصریح کرد: از آن زمان به بعد دو نوع عزاداری و مرثیه‌خوانی برای امام حسین(ع) شروع شد که تاکنون نیز ادامه دارد.

 

عزاداری «شیعیان صادق» در مقابل «شیعیان کذاب»

رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه برخی عزاداری‌ها برای سیدالشهدا(ع) توسط شیعیان «صادق» انجام می‌شود، افزود: برخی دیگر به ظاهر برای امام حسین(ع) عزاداری می‌کنند اما در واقع تمام حواس آنان به منافع خودشان است و این افراد در واقع «شیعه‌نما» یا «شیعه کذاب» هستند.

وی با اشاره به اینکه روایات بسیاری در خصوص سبک زندگی شیعه وجود دارد، اظهار کرد: دروغ‌گویی، رباخواری، نزول‌خواری، گران‌فروشی، خیانت در امانت، بی‌رحمی و … از ویژگی‌های شیعیان «کذاب» است؛ این افراد تصور می‌کنند تنها با عزاداری برای اهل بیت(ع) گناهانشان بخشیده می‌شود در حالی که هیچ شناختی از اهل بیت(ع) ندارند و سبک زندگی آنان مطابق با سبک زندگی شیعه واقعی نیست.

«شیعه انگلیسی» در عزاداری بدعت می‌گذارد

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه در عزاداری واقعی برای امام حسین(ع) باید معرفت و محبت به اهل بیت(ع) در فرد بیشتر شود، گفت: برخی تنها به دنبال عزاداری امام حسین(ع) هستند و به نوع آن توجهی ندارند و در عزاداری بدعت‌ می‌گذارند این افراد «شیعه انگلیسی» هستند و اسلام آنان «اسلام آمریکایی» است و از این به بعد، پس از شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر انگلیس، شعار «مرگ بر تشیع انگلیسی» و «مرگ بر اسلام آمریکایی» نیز سر دهید.

وی خاطرنشان کرد: در همین مشهد هیات‌هایی وجود دارند که در روز عاشورا قلاده سگ به گردن خود بستند و هوهو کردند؛ این افراد مصداق «شیعه کذاب» و «شیعه‌نما» هستند که با انتشار فیلم عزاداری خود در اینترنت آبروی اهل بیت(ع) و شیعه را برده‌اند و امثال همین «احمق‌ها» بودند که امام حسین(ع) را در کربلا به قصد قربت کشتند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: این شیعیان کذاب تنها به دنبال اضافه کردن دهه‌های عزاداری برای اهل بیت(ع) هستند در حالی که هیچ شناخت و معرفتی نسبت به ائمه(ع) ندارند؛ زیارت و عزاداری تنها بخشی از تشیع است نه همه آن.

رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه برخی از مراجع تقلید از جمله آیت‌الله شبیری زنجانی گفته‌اند «دهه‌های عزاداری برای اهل بیت(ع) را زیاد نکنید»، تصریح کرد: اضافه کردن دهه‌های عزاداری باعث فراموش شدن دهه محرم می‌شود؛ عزاداری سیدالشهدا(ع) باید مانند خورشید بدرخشد؛ همه اهل بیت(ع) نور هستند و تمام ۳۶۵ روز سال باید به فکر آنان باشد اما در هیچ روایتی گفته نشده که در تمام طول سال عزاداری کنید.

وی مقابله با این نوع عزاداری‌ها و این شیعیان کذاب را وظیفه مردم دانست و تصریح کرد: برخی از این افراد واقعا نادان هستند و سواد اسلامی ندارند اما بخش دیگری از آنان «فاسد» هستند.

اتاق فکر دشمن به دنبال جنگ شیعه و سنی در ایران است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه سرویس‌های جاسوسی و اتاق‌های فکر دشمن در حال برنامه‌ریزی برای ایجاد تفرقه بین مذاهب در سطح جهان هستند، گفت: این‌ها به سراغ شیعه هم می‌آیند؛ همین‌ها بودند که بیداری اسلامی را در منطقه خاورمیانه به جنگ بین شیعه و سنی و جنگ کشورهای منطقه تبدیل کردند و می‌خواهند همین کار را در ایران نیز انجام دهند و اگر آگاه نباشید، جنگ شیعه و سنی را در خیابان‌های ایران هم راه می‌اندازند.

رحیم‌پور ازغدی عنوان کرد: در همین مشهد نواری در شب عید عمر ضبط شد که در آن به اهل تسنن و علمای آنان فحش می‌دادند و بعد این نوار در خوابگاه دانشجویان اهل سنت پخش شد؛ پشت این کار سرویس‌های جاسوسی است که می‌خواهند جنگ بین شیعه و سنی راه بیندازند و اهل تسنن را به کشتن شیعیان تشویق کنند و این طرحی است که اسرائیل را پیروز می‌کند.

جریان انگلیسی را از بین ببرید

وی با اعتقاد بر اینکه این افراد شیعه‌نما در خون هر سر شیعه‌ای که در عراق و سوریه بریده می‌شود، شریک هستند، افزود: هیات‌های این‌ها در قم، مشهد و اصفهان فعال هستند؛ باید جلوی فرهنگ آنان ایستاد و شما در مشهد مسوول هستید که این جریان انگلیسی را نه با خشونت بلکه با فرهنگ و افشاگری از بین ببرید.

رحیم‌پور ازغدی اضافه کرد: این جریان انگلیسی در حال تربیت طلبه‌هایی است که در آینده مقابل امام بایستد و یکی از پایگاه‌های آنان همین مشهد است در حالی که شما خواب هستید.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه برپا کردن جنگ مذهبی در ایران مانند عراق و سوریه تنها هدف این جریان‌های انگلیسی است، اظهار کرد: باید تیشه به ریشه وهابیت، تکفیری‌ها و این تشیع انگلیسی زد.

هدف بعدی گروه ترور دانشمندان هسته‌ای، من بودم

وی با اشاره به دستگیری سه تیم جاسوسی اسرائیلی در ایران توسط وزارت اطلاعات، گفت: تیمی که دانشمندان هسته‌ای را ترور کرد یک هدف غیرهسته‌ای داشت و آن من بودم اما این اقدام با هوشیاری وزارت اطلاعات عملی نشد و این اولین باری است این مطلب را می‌گویم؛ همچنین بازپرس وزارت اطلاعات به من اطلاع داد که ریگی نیز در اعترافاتش نام تو را آورده و قصد ترورت را داشته‌اند.

 

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن