دیدبان

خنثی شدن طرح ترور سیدحسن نصرالله

خنثی شدن طرح ترور سیدحسن نصرالله

به گزارش دیدبان به نقل از فارس ، روزنامه هلندی دی‌تلگراف در گزارشی مدعی شد که ارتش اسرائیل قصد داشته دبیرکل حزب‌الله لبنان را در روز عاشوراء ترور کند ولی این طرح با فن‌آوری‌های پیشرفته در اختیار نیروهای حزب‌الله، عقیم مانده است.

بر اساس این گزارش، یک مسئول اروپایی که در سفارتخانه کشور متبوعه‌اش در سرزمین های اشغالی مشغول بکار است ضمن اعلام این خبر گفته که صهیونیست‌ها قصد داشته‌اند سید حسن‌نصرالله را به هنگام حضور در میان اجتماع عزاداران حضرت سید‌الشهداء در روز عاشوراء به وسیله هواپیمای بدون سرنشین ترور کند.

سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان که از اهداف اعلام شده واحد ترور موساد (یگان خنجر) است، معمولاً مواضع خود را با استفاده از ویدئو کنفرانس به اطلاع مردم می‌رساند ولی طبق یک رسم چندین ساله، در دهمین روز از ماه محرم و همزمان با سالروز شهادت امام سوم شیعیان، در میان اجتماع عزاداران در یکی از مناطق نامشخص بیروت حاضر می‌شود؛ برخی منابع مدعی‌اند که یگان حفاظتی نصرالله طول زمان حضور وی در میان مردم را چند دقیقه کم‌تر از زمان لازم برای رسیدن یک جنگنده صهیونیست به آسمان جنوب بیروت تعیین می‌کنند.

بر اساس گزارش این نشریه هلندی، صهیونیست‌ها قصد داشته‌اند امسال دبیرکل حزب‌الله را با استفاده از یک موشک هدایت‌شونده دقیق ولی کم‌قدرت ترور کنند تا قتل وی در رسانه‌ها بر اثر بمب گذاری و یا حمله یک عامل انتحاری جلوه کند و اسرائیل رسماً به دلیل قتل وی مسئول شناخته نشود.

سیدعباس موسوی دبیرکل پیشین حزب‌الله در سال ۱۹۹۲ توسط یک هلیکوپتر توپدار آپاچی صهیونیست‌ها در حالی که به همراه همسر و فرزند خردسالش سوار بر خودروی شخصی خود بود، هدف قرار گرفت و به شهادت رسید.

بر اساس خبر «دی تلگراف» نیروهای حزب‌الله به کلاه‌هایی مجهز شده اند که می‌توانند اطلاعات مربوط به پرنده‌های بدون‌سرنشین موجود در منطقه را به صورت همزمان از رادراهای روسی مستقر در ارتفاعات «جبل شیخ» دریافت کنند و همین امر به خنثی شدن توطئه ترور دبیرکل حزب‌الله منجر شده است.

مقامات صهیونیست تاکنون به این خبر واکنشی نشان نداده‌اند. ارتش رژیم صهیونیستی تا پیش از سال ۲۰۰۰ میلادی و مجبور شدن به عقب‌نشینی از جنوب لبنان به دلیل فشارهای پاتیزان‌های حزب‌الله، از خود با عنوان «ارتش شکست‌ناپذیر» یاد می‌کرد.

ارتش اسرائیل در سال ۱۹۶۷ با سه کشور عربی مصر، سوریه و اردن جنگید و پس از ۶ روز، کنترل نوار غزه و صحرای سینا را از دولت مصر، کنترل قدس شرقی و کرانه باختری رود اردن را از دولت اردن و تسلط بر بلندی‌های جولان را از دست دولت سوریه خارج کرد.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن