دیدبان

تلاش برای تغییر گزینه وزیر پیشنهادی علوم

تلاش برای تغییر گزینه وزیر پیشنهادی علوم

به گزارش دیدبان به نقل از مهر ، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از رایزنی‌های بزرگان مجلس با دولت برای تغییر گزینه وزیر پیشنهادی علوم، قبل و بعد از معرفی دانش خبر داد.
حجت‌اله درویش‌پور با انتقاد از دانش آشتیانی به عنوان وزیر پیشنهادی علوم از سوی رئیس‌جمهور، گفت: توقع نداشتیم دولت مجددا این گونه رفتار کرده و وزیری از جنس وزرای پیشنهادی قبلی به مجلس معرفی کرد.
نماینده مردم ایذه و باغ‌ملک ادامه داد: دولت باید مصلحت کشور را در نظر می‌گرفت و وزیری را به مجلس معرفی می‌کرد که بتواند رای اعتماد نمایندگان را کسب کند تا زودتر تکلیف وزارتخانه مهم علوم مشخص شود.
درویش‌پور گفت: ذی‌نفوذان و بزرگان مجلس پیش از معرفی دانش آشتیانی به عنوان وزیر پیشنهادی علوم، از دولت خواسته بودند که گزینه دیگری را معرفی کند اما دولت علیرغم اینکه می‌داند دانش رای اعتماد نمایندگان را به دست نخواهد آورد، بر این گزینه پافشاری کرده است.
وی ادامه داد: بزرگان مجلس قبل و بعد از معرفی دانش، رایزنی‌های خود را با دولت برای تغییر این گزینه ادامه دادند که متاسفانه تاکنون نتوانستند نظر رئیس‌‌جمهور را تغییر دهند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اقدام دولت در معرفی گزینه‌های مساله‌دار به مجلس را استراتژی رئیس‌جمهور برای انتخابات مجلس آینده خواند و گفت: رئیس جمهور تلاش دارد در افکار عمومی این مساله را مطرح کند که مجلس با دولت همکاری نمی‌کند. بنابراین باید در انتخابات آینده، مجلس به همراه دولت روی کار بیاید.
درویش‌پور تصریح کرد: این اقدام غیراخلاقی است و به نظر من رفتار دولت نتیجه عکس خواهد داشت، زیرا مردم خواستار پافشاری نمایندگان بر اصول هستند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن