دیدبان
در جمع بازرگان ایران و جمهوری آذربایجان:

روحانی: کشورهای غربی قابل اعتماد نیستند

روحانی: کشورهای غربی قابل اعتماد نیستند

به گزارش دیدبان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری ، حجت‌الاسلام حسن روحانی امروز پنج‌شنبه در نشست مشترک اتاق بازرگانی ایران و آذربایجان و در دیدار تجار و بازرگانان دو کشور اظهار داشت: برگزاری این نشست بدین معناست که مسئولین دو کشور راه توسعه را ارتباط نزدیک‌‌تر و فعال شدن بخش خصوصی و کارآفرینان دو کشور می‌دانند و این جلسه می‌تواند سرمایه‌گذاران و تجار ایران و آذربایجان را به یکدیگر نزدیک کند و بی‌تردید رابطه سرمایه‌گذاران بخش خصوصی می‌تواند منافع دو کشور را تضمین‌ کند.
رییس جمهور با اشاره به اینکه هیچ کشوری نیست که دارای مزیت نسبی نباشد و در مقابل هیچ کشوری هم از تمامی مزیت‌ها برخوردار نیست، گفت: ‌باید سرمایه‌گذاران هر کشوری با توجه به مزیت‌های نسبی برای سرمایه‌گذاری و کارآفرینی تشویق شوند.
رییس جمهور با اشاره به اینکه در دنیای سیاست هم باید به فکر برد - برد و با حاصل جمع مثبت بود، تصریح کرد: از دیدگاه دولت ایران برد – باخت هیچ‌گاه دوام نخواهد آورد، لذا همواره باید برنامه‌ریزی‌ها بر مبنای برد – برد و به صورت دراز مدت و پایدار باشد.
روحانی با بیان اینکه ملت ایران از فشار تحریم درس‌های فراوانی آموخته است، اظهار داشت: اولین درس این بود که اگر ملتی اراده کند، ‌می‌تواند آثار تحریم را به عدد صفر نزدیک کند و حتی در این شرایط برنامه‌های اقتصادی خود را با قوت به پیش ببرد.
رییس جمهور اضافه کرد: دولت ایران در ۱۵ ماه گذشته در برنامه‌ریزی کوتاه مدت به دنبال ایجاد رونق، تشویق سرمایه‌گذاری و بهبود محیط کسب و کار بوده و برای بلند مدت به فکر توسعه پایدار و همه جانبه اقتصادی است و در این مدت توانسته‌ایم تورم را مهار کرده و رشد منفی را به رشد مثبت تبدیل کنیم.
روحانی تصریح کرد: اراده یک ملت مافوق ابزارهای کهنه و یکجانبه قدرت‌ها در دیروز و امروز است، یک ملت با وحدت و انسجام می‌تواند در برابر قدرت‌های بزرگ ایستادگی کرده و حتی پیروز شود.
رییس جمهور خاطرنشان کرد: نکته دیگری که از فشار تحریم آموخته‌ایم اینکه کشورهای غربی قابل اعتماد نیستند و در روز فشار و خطر و تحریم به بهانه‌های اندکی طرف مقابل خود را رها می‌کنند و حتی منافع خود را زیر پا می‌گذارند اما کشورهای همسایه اینچنین عمل نمی‌کنند.
روحانی تأکید کرد: همکاری و رابطه‌ای که حتی در روزهای سختی و مشکلات برای حل مشکلات یک کشور کارساز است، وجود رابطه صمیمی با همسایگان می‌باشد.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن