دیدبان
نمایندگان مجلس :

اخبار مذاکرات به صهیونیست‌ها رسید ولی ما از آن بی‌خبریم !

اخبار مذاکرات به صهیونیست‌ها رسید ولی ما از آن بی‌خبریم !

به گزارش دیدبان به نقل از کیهان ، برخی منابع خبری طی روزهای اخیر گزارش دادند «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا پس از چندین دور گفت‌و‌گو در مسقط، طی تماس تلفنی با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، گزارش این مذاکرات را به وی ارائه کرده است.
از جمله نشریه وال‌استریت ‌ژورنال در گزارشی با اشاره به برگزاری مذاکرات سه‌جانبه بین نمایندگان ایران، آمریکا و هماهنگ‌کننده گروه ۱+۵ در مسقط،‌ نوشت که دیدارهای صورت‌گرفته در عمان از نزدیک زیر نظر قانونگذاران آمریکایی در واشنگتن و متحدان این کشور در خاورمیانه خاصه رژیم صهیونیستی و عربستان است.
در این‌حال تعدادی از نمایندگان در جلسه علنی دیروز به مخفی‌کاری تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در مقابل آگاهی دشمنان ملت ایران از محتوای مذاکرات اعتراض کردند.
نماینده مردم ارومیه در مجلس در این رابطه در جلسه علنی دیروز گفت: اخبار مذاکرات هسته‌ای به مقامات خبیث اسرائیل رسیده است ولی ما از آن بی‌اطلاعیم.
وی ادامه داد: اوباما رئیس‌‌جمهور آمریکا چندی پیش در سخنرانی خود ایران را تروریست نامید، انتظار داشتیم روحانی پاسخ اظهارات اوباما را بدهد.
قاضی‌پور با بیان اینکه داعش زاییده خود اوباماست و خودش هم مادرش است، خطاب به لاریجانی گفت: انتظار داشتیم شما جواب این نافهم را بدهید.
لاله افتخاری نماینده مردم تهران نیز در گفت‌وگو با کیهان ضمن اظهار تاسف از این موضوع گفت: جای تاسف دارد که نمایندگان ملت ایران نامحرم محسوب شده و اسناد مرتبط با مذاکرات در اختیار رژیم صهیونیستی قرار می‌گیرد و این خود نشان می‌دهد که سلسله جنبان چه کسانی هستند و در واقع اسرائیل پشت سر این قضیه قرار دارد.
وی ادامه داد: در هر حال اگر مذاکرات به توافقی منجر شود که خطوط قرمز را رعایت نکرده باشد نمایندگان مجلس به آن رای نخواهند داد.
صهیونیست‌های کودک‌کش مطلعند ولی...
نماینده مردم شهربابک نیز در تذکری شفاهی تأکید کرد: صهیونیست‌های جنایتکار و کودک‌کش و وهابیت همسو با صهیونیست‌ها به مذاکرات هسته‌ای محرم هستند و وزیر امور خارجه آمریکا تلفنی آنها را در جریان این مذاکرات قرار می‌دهد، اما نمایندگان مجلس نامحرم هستند.
حسین فتاحی در تذکری به وزیر امور خارجه تأکید کرد: علت اینکه صهیونیست‌های جنایتکار و کودک‌کش و وهابیت همسو با صهیونیست‌ها به مذاکرات هسته‌ای محرم هستند و وزیر امور خارجه آمریکا تلفنی آنها را در جریان این مذاکرات قرار می‌دهد، اما برای مسئولان ما نمایندگان مجلس نامحرم هستند، چیست.
فتاحی در پایان با تأکید بر اینکه نمایندگان مردم حق دارند بدانند در مذاکرات هسته‌ای چه گذشته است، یادآور شد: نامحرم بودن چه شائبه‌ای غیر از معاملات پشت‌پرده و چشم‌پوشی از حقوق هسته‌ای ملت ایران را می‌تواند در پی داشته باشد، وقتی ما نمایندگان از جزئیات مذاکرات اطلاعی نداریم، چگونه می‌توانیم از مذاکره‌کنندگان حمایت کنیم.
سید موسی موسوی نماینده مردم لامرد نیز در نطق میان‌دستور خود اظهار داشت: علیرغم انجام تعهدات توسط جمهوری اسلامی ایران روز به روز شاهد بهانه‌گیری و عربده‌کشی مقامات آمریکایی هستیم که مسئولان وزارت خارجه باید با صراحت تمام پاسخ این گستاخی‌ها را بدهند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن