دیدبان

افشای روزنامه آمریکایی درباره جاسوسی آمریکا

افشای روزنامه آمریکایی درباره جاسوسی آمریکا

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم ، روزنامه واشنگتن پست اعلام کرد ؛ اف بی آی در سال 2007 میلادی پرونده مهمی را پیگیری می کرد ،زمانی که در تلاش برای یافتن کسی بود که به طور ناشناس تهدیدات تروریستی را علیه دبیرستانی در سیاتل مطرح کرده بود.

بر اساس این گزارش، پلیس فدرال آمریکا به یک نوجوان مظنون شده بود و یک لینک مشکوک را که داستانی ساختگی بود و ظاهرا از خبرگزاری آسوشیتدپرس آمده بود برای این نوجوان مظنون ارسال کرد. سپس یکی از ماموران اف بی آی با جعل هویت یکی از خبرنگاران آسوشیتدپرس از طریق آنلاین با این نوجوان مظنون تماس گرفت تا وی را تشویق کند تا این داستان ساختگی را مورد بررسی قرار دهد. زمانی که این نوجوان بر روی این لینک کلیک کرد نرم افزارهای مخفی موقعیت و جایگاه وی را به پلیس فدرال آمریکا اعلام کرد و بعدا این نوجوان بازداشت و محکوم شد.

پلیس فدرال آمریکا از دادگاه مجوز لازم برای انجام این عملیات را داشته است. البته اف بی آی به قاضی نگفته است که از هویت جعلی یک خبرنگار آسوشیتدپرس برای بازداشت این نوجوان مظنون استفاده کرده است.

جیمز کومی مدیر اف بی آی با ارسال نامه ای به نیویورک تایمز ضمن دفاع از این عملیات تاکید کرد که "ما از نیرنگ و فریب برای شکار کردن کلاهبرداران استفاده می کنیم ولی ما به طور مسئولانه و قانونی فعالیت می کنیم."

وی افزود: روش و تکنیک ها مناسب بوده است. آنها تنها یک مظنون را فریب داده اند که منجر به بازداشت وی و پایان یافتن تهدیدات شده است.
کومی گفت: این چنین نیرنگ و فریبی به سطح بالاتری از مجوز نیاز دارد ولی همچنان قانونی و مناسب است.

روزنامه واشنگتن پست در ادامه افزود: البته آقای کومی نکته مهمی را فراموش کرده است. چیزی که در خصوص عملیات سیاتل نادرست و اشتباه بوده آسیب احتمالی به اعتبار خبرگزاری آسوشیتدپرس با استفاده از جعل هویت یک خبرنگار توسط دولت بوده است. این روش همه خبرنگاران را تهدید و تضعیف می کند. بی شک اف بی آی می تواند بدون لطمه زدن به اعتبار نهادهای خبری و به خطر انداختن خبرنگاران،کلاهبرداران و ناقضان قانون را شکار کند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن