دیدبان

حجاریان راه التقاطی گذشتگان را می رود

حجاریان راه التقاطی گذشتگان را می رود

به گزارش دیدبان به نقل از افکار، دکتر اسدالله بادامچیان نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفت و گو با افکار نیوز گفت: عاشورای امسال شوری دیگر داشت، بیشتر از محرم های سال قبل مردم و روحانیت با امام حسین(ع) و حضرت زینب (س)، بیعتی مردمی و گسترده داشتند. مضامین شعارها و نوحه ها از غنای بیشتری برخوردار بود.

وی افزود: در کشور های اسلامی عزاداری ها گسترده تر از هر سال نشانه بیداری اسلامی و نهضت حسینی و آشکار شدن چهره یزیدی برخی دولت ها بود و به همین دلیل من تقدیر و تشکر دارم.

وی با بیان اینکه در کنار این عظمت حضور عاشورایی، کینه توزی استکبار ، التقاط و انحراف نسبت به عاشورا و حرکت امام حسین(ع) تشدید شد تصریح کرد: عناصر تکفیری علیه شیعیان و سنی ها یی که در مراسم حسینی حضور می یافتند توطئه کردند، عده ای را شهید کردند و کوشیدند که کشتن امام حسین (ع) را امری مشروع جلوه دهند و امام حسین (ع) را دوباره شهید کنند.

نائیب رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: اصلاح طلبان التقاطی نیز ماهیت تفکر غلط درباره عاشورا را آشکار کردند و آقای حجاریان نمونه ای بارز را بیان کرد. او ناشیانه، فرهنگ عاشورا را احساسی و از روی عشق دانست که عقل در تقابل عشق قرار می گیرد و دیگر محاسبه عقلانی جایی ندارد و باید عاشقانه عمل کرد.اما فرهنگ اربعین است که عقلانی است و جهت گیری های حرکت ها بر مبنای محاسبات عقلانی صورت گرفت. وی سپس فرهنگ عاشورا را چند دسته می کند، فرهنگ تسلی بخش یا فرهنگ عملی تر و کاربردی تر را برای عزاداران یا فرهنگ تضحیه که مسائل مادی را کنار می گذارد و خود را فدا می کند. بعد فرهنگ حفظ نظام حکومتی و تقسیم فرهنگ عاشورا و فرهنگ اربعین.

بادامچیان خاطر نشان کرد: این نوع تقسیم بندی ها که بر خلاف حرکت عاشورایی ابا عبدالله (ع) صورت می گیرد در خوشبینانه ترین تلقی نوعی تفکر اصلاح طلبی روشنفکر مآبانه است و در بدبینانه ترین تلقی نوعی امتداد حرکت ضد عاشورایی است که دانسته و یا ندانسته انجام میگیرد و آب در آسیاب تکفیری ها و استکبار می ریزد.

وی افزود: مسلما آقای حجاریان فرد بی اطلاع و بی سوادی نیست و فردی است که نظرات و مطالب خود را بر حسب مواضع سیاسی روز و جریان سیاسی مطرح کرده است.او به جای تبیین صحیح عاشورا از دیدگاه امام خمینی(ره) و امام خامنه ای و مراجع عظام تقلید و فقهای بزرگ اسلام، همان راه التقاطی را که در گذشته دیگران رفته اند و باخته اند رفته است که انشاء الله بازگردد و تصحیح نماید.

نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری بیان داشت: عاشورا حرکتی است که در بیان رسول اکرم(ص) و امیر مومنان (ع) و ائمه اطهار (ع) قبل از سال ۶۱ هجری تبیین شده است و امام صادق(ع) در زیارت اربعین به صراحت آنرا حرکتی در جهت نجات بندگان خدا از بی اطلاعی و بی آگاهی و سرگشتگی و حیرت در وادی گمراهی دانسته اند. لیستنقذ عبادک من الجهالة و حیرة الضلالة.لذا از آغاز برنامه ریزی امام حسین (ع) در ده سال امامت در دوران معاویه، و در شش ماه حکومت یزید، کار روی عقل و تدبیر و موازین الهی و شور الهی و عرفان حسینی و مقاومت و شهامت زینبی شروع و استمرار یافته است.

وی ادامه داد: امام حسین (ع) پاسخ امثال حجاریان ها را داده است که در این برنامه من شهید می شوم و خانواده ام اسیر می شوند تا راه شهادت را در استقامت مکتبی عاشورایی نشان دهند، بنابر این همه چیز عقلانی و با تدبیر شروع شده و ادامه یافته است.

بادامچیان در ادامه گفت: البته در طول تاریخ از یزید گرفته تا بنی العباس و حتی محمد رضا شاه با فریب و حیله خواسته نهضت حسینی را غیر از آنچه هست نشان دهند و امثال بازرگان و لیبرال ها می خواسته اند عقل غربزده را بر مراسم حسینی حاکم نمایند و برخی هم خواسته اند با شور حسینی تعقل و خردگرایی الهی را کنار بزنند و هیچکدام توفیقی نداشته و ندارند زیرا امام حسین (ع) خود تبیین کننده راه حسینی است.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن