دیدبان

بایدن عذرخواهی از اردوغان را تکذیب کرد!

بایدن عذرخواهی از اردوغان را تکذیب کرد!

به گزارش دیدبان به نقل از العالم ، «جو بایدن» اظهار داشت که در تماس با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به وی گفته است، برداشت نادرستی از سخنان او شده.
بایدن تأکید کرد که هرگز از اردوغان عذرخواهی نکرده بلکه مواضع خود را برای وی تشریح کرده است.
جو بایدن چندی پیش در سخنانی، مشلات آمریکا در جنگ با داعش را " همپیمانانش " دانسته بود و برخی از کشورهای منطقه از جمله ترکیه و عربستان سعودی را به حمایت و پشتیبانی از گروه های تروریستی متهم کرده بود. بایدن گفته بود که برخی از کشورها به دلیل تلاش برای براندازی دولت سوریه، باعث پدید آمدن گروه های تندرو و تروریست شده اند.
با انتقاد ترکیه و عربستان از سخنان بایدن، رسانه ها به صورت گسترده خبر عذرخواهی بایدن را منتشر کردند. حال بایدن این عذرخواهی را تکذیب کرده است.
بایدن به شبکه تلویزیونی «سی ان ان» گفت که اردوغان را به خوبی می‌شناسد و با او کار کرده است و در تماس با او گفته است که آن چیزی که از حرف هایش گزارش شده، دقیق نبوده است.
جو بایدن ماه گذشته در سخنرانی که در دانشگاه «هاروارد» ایراد کرد، به نقش متحدان آمریکا در منطقه مانند ترکیه و قطر در تقویت گروه‌های تروریستی اذعان کرد و گفت: این کشورها با هدف براندازی نظام سوریه میلیون‌ها دلار صرف تسلیح و تقویت گروه‌های مسلح کردند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن