دیدبان
رهبر حزب «نداء تونس»:

با دیگر جریان‌ها دولت ائتلافی تشکیل می‌دهیم

با دیگر جریان‌ها دولت ائتلافی تشکیل می‌دهیم

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم ، خبرگزاری فرانسه اعلام کرد ؛ «الباجی قائد السبسی» رهبر حزب نداء تونس در گفت‌وگوی تلویزیونی گفت: «من با کسی ائتلاف نخواهم کرد و بر اساس واقعیت برخورد می‌کنم.»

السبسی افزود: «قبل از انتخابات تصمیم گرفته بودیم که حتی در صورت دستیابی به اکثریت (...) به تنهایی بر کشور حکومت کنیم بلکه باید با دیگران (...) با نزدیک‌ترین افراد به ما از خاندان دموکراتیک ائتلاف کنیم اما با توجه به نتایج انتخابات (اقدام می‌کنیم).»

وی با اشاره به حزب النهضه، گفت: «کسانی که افکاری مخالف افکار ما دارند، از آنها استقبال و با آنها گفت‌وگو می‌کنیم، ما آنها را دشمنان خود نمی‌دانیم بلکه آنها رقبای ما هستند.»

السبسی در زمان تبلیغات انتخاباتی احتمال ائتلاف با حزب النهضه را پس از انتخابات بعید ندانسته بود.

وی ادامه داد: «ما وعده‌ای نداده‌ایم. تنها چیزی که وعده انجام آن را داده‌ایم تغییر ساختار دولت تونس است؛ چرا که معتقدیم بسیاری از مشکلات کنونی ما و وضعیتی که کشورمان در همه زمینه‌ها یعنی امنیتی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی در آن قرار گرفته است، ناشی از کمبودهای دولت است، دیگر وجودی از دولت تونس نمانده است.»

رهبر حزب نداء تونس گفت: «معتقدم آنها (غرب) الان آماده کمک به ما هستند اما این کمک مشروط است که پایان دادن به جریان تروریسم اولین شرط است.»

براساس قوانین انتخاباتی تونس، حزبی که بیشترین کرسی‌ها را در پارلمان تصاحب می‌کند، باید ائتلاف تشکیل دهد تا اکثریت کرسی‌های پارلمان یعنی 109 کرسی از مجموع 217 کرسی را از آن خود کند. این سیستم انتخاباتی تونس که دولت باید ائتلافی تشکیل شود راه را برای حزب‌های کوچک باز می‌کند.

«زیاد العذاری» سخنگوی نداء تونس اعلام کرده است فاصله این حزب با النهضه 12 کرسی است.

براساس ارزیابی‌های حزب النهضه، این حزب 70 کرسی را در مقابل 80 کرسی نداء تونس تصاحب می‌کند.

براساس نتایجی غیر نهایی که تاکنون برای انتخابات پارلمانی تونس اعلام شده است حزب نداء تونس بیشترین آراء را به دست آورده است. «راشد الغنوشی» دبیر کل حزب النهضه، روز دوشنبه به الباجی قائد السبسی پیروزی حزب نداء تونس در انتخابات پارلمانی را تبریک گفت.

هیئت عالی مستقل انتخابات تونس، تاکنون نتایج نهایی را اعلام نکرده است. زمان این هیئت برای اعلام نتایج نهایی 30 اکتبر (فردا) به پایان می‌رسد. این هیئت، عصر سه‌شنبه اعلام کرد براساس آمار غیر نهایی، میزان مشارکت مردم در این انتخابات 69 درصد بود.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن