دیدبان

تظاهرات ۱۰۰ هزار نفری مردم مجارستان در اعتراض به مالیات اینترنت

تظاهرات ۱۰۰ هزار نفری مردم مجارستان در اعتراض به مالیات اینترنت

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم ، رویترز اعلام کرد ؛ تظاهرات اعتراض آمیز شب گذشته مردم مجارستان بزرگترین اعتراض از زمان به قدرت رسیدن دولت راستگرای ویکتور اوربان نخست وزیر در سال 2010 میلادی تاکنون به شمار می رود.

بر اساس این گزارش حدود 100 هزار نفر از مردم معترض مجارستان با شرکت در این تظاهرات دولت را به اقتدارگرایی و ضربه زدن به دموکراسی در این کشور متهم کردند.

دولت اوربان مالیات ویژه ای را بر بخش های بانکداری ، خرده فروشی، انرژی و مخابرات وضع کرده است تا مشکل کسری بودجه خود را تاحدی برطرف کند.

تظاهرات کنندگان در این راهپیمایی که در مرکز شهر بوداپست برگزار شد خواستار لغو طرح پیشنهادی دولت برای اخذ مالیات از کاربران اینترنت و همچنین برکناری اوربان از قدرت شدند.

اتحادیه اروپا نیز روز گذشته اعلام کرد که طرح دولت مجارستان برای وضع مالیات بر اینترنت تهدید جدیدی علیه آزادی های سیاسی در این کشور است.

اتحادیه اروپا ضمن محکوم کردن طرح دولت مجارستان برای وضع مالیات بر اینترنت تاکید کرد که این اقدام تهدید جدیدی علیه آزادی های سیاسی و همین طور رشد اقتصادی اتحادیه اروپا به شمار می رود.

وزیر اقتصاد مجارستان سه شنبه گذشته خواستار وضع مالیاتی معادل 0.5 یورو برای انتقال هر گیگابایت اطلاعات از طریق اینترنت شده است. مجارستان یکی از بدهکارترین کشورهای اروپایی به شمار می رود که برای تامین منابع درآمدی بودجه 2015 میلادی این پیشنهاد را ارائه کرده است.

نخست وزیر مجارستان از سوی معترضان و منتقدان به فیلترینگ و اقتدارگرایی متهم شده است. به اعتقاد مخالفان مهمترین هدف نخست وزیر از پیشنهاد این مالیات محدود کردن فعالیت منتقدان دولت است که به رسانه های آنلاین دسترسی دارند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن