دیدبان
علیرضا زاکانی:

اخبار واصله حکایت از عبور از خطوط قرمز نظام در توافق ضمنی است

اخبار واصله حکایت از عبور از خطوط قرمز نظام در توافق ضمنی است

دیدبان: علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی پیش از پایان جلسه علنی امروز پارلمان در تذکرات شفاهی اظهار داشت: تذکر بنده به وزیر امور خارجه و موضوع حریم هسته‌ای است.

وی ادامه داد: طبق اطلاعات و اخبار واصله توافقات هسته‌ای فی‌مابین هیئت ایرانی و طرف آمریکایی نهایی شده است، اما اولا سکوت دستگاه دیپلماسی کشور در برابر زیاده‌گویی نماینده مذاکره‌کننده آمریکایی که تکرار گزافه‌گویی آنهاست سبب پررویی، زیاده‌خواهی و هزیان‌گویی شیطان بزرگ، آمریکا شده است. 

زاکانی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر، پیگیری برخی افراد مرتبط با پرونده هسته‌ای برای راه‌اندازی کمپینی با عنوان «هر توافق بدی بهتر از توافق نکردن است» را ذلت می‌دانیم و آن را به شدت محکوم کرده و از دستگاه های امنیتی می‌خواهیم پشت پرده آنها را برای ملت عزیز ایران مشخص کند. 

نماینده مردم تهران اضافه کرد: ثانیاً اخبار واصله حکایت از عبور از خطوط قرمز ترسیمی از سوی نظام اسلامی در توافق ضمنی داشته است که بی‌شک منجر به تضییع حقوق ملت ایران و پایمال شدن دستاوردهای هسته‌ای خواهد شد.

وی تاکید کرد: پذیرش خواسته‌های ظالمانه طرف آمریکایی در کاهش غنی‌سازی و تغییر ماهیت بخش‌هایی از صنعت غنی‌سازی در مقابل لغو بخش کوچکی از تحریم‌ها، غیرقابل قبول برای ملت رشید ایران و موجب ضرر به منافع ملی و مصالح انقلاب اسلامی است. 

زاکانی در ادامه اظهار داشت: ثالثا طبق اصل 125 قانون اساسی، تعهدات و معاهدات بین‌المللی باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد اما متاسفانه در موضوع مذاکرات هسته‌ای نمایندگان مجلس در بی‌خبری محض به سر می‌برند و هیچ اطلاع رسانی دقیقی به نمایندگان در این زمینه صورت نمی‌گیرد. 

نماینده مردم تهران خاطرنشان کرد: حرکت دولت بدون در نظر گرفتن نظرات مجلس، موجب بروز مشکلات بعدی و عدم تصویب هر پیمانی که خلاف مصالح مردم باشد، خواهد شد که تبعات آن مستقیما بر عهده مذاکره‌کنندگان است. 

وی در پایان گفت: از صداوسیما می‌خواهیم زمینه بحث و مناظره بین صاحب‌نظران را فراهم کند تا ابعاد مختلف موضوع به سمع و نظر مردم عزیز برسد.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن