دیدبان

ایران اهل مذاکره است نه معامله

ایران اهل مذاکره است نه معامله

به گزارش دیدبان به نقل از فارس ، حسین طلا در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس (ششم آبان ۹۳)، گفت: امروز قدرت‌های بزرگ چپاول‌گر و مزدوران داعشی آن در عراق، سوریه و لبنان زمین‌گیر شده و بسیج مستضعفین جهان اسلام این امید و آرزوی امام راحل (ره) را از ایران تا کرانه باختری تشکیل و مشت آهنین خود را در بالای سر رژیم غاصب صهیونیستی قرار داده است.
وی افزود: آنچه امروز موجب افتخار است خط مقاومت و پایداری است و نه خط سازش به هر قیمتی. جریان مقاومت موجبات عزت ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس را فراهم آورد و خط سازش جام زهر را به دستان امام راحل‌مان داد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آنچه که باعث شد ایران قدرتمند اسلامی را متقاعد کرد تا بر سر میز مذاکره با قدرت‌های مدعی دروغین صلح جهانی بنشاند بر اساس یک راهبرد بود و نه شوق به توافق از سر تهدید و تحریم. ایران اسلامی معتقد است اگر با مذاکره حقوق حقه خود را به دست آورد حاصل مطلوب است و در صورت مواجهه با عدم به رسمیت شناختن و لغو تحریم‌ها مجددا برای هزارمین بار فریاد می‌زنیم که دولت‌های مدعی نگرانی از ایران هسته‌ای ندارند و آن چیزی جز از ایران‌هراسی ندارد.
طلا خاطرنشان کرد: توافق با هر شکلی با فرهنگ عاشورایی تناقض دارد و تصور اینکه ایران بر سر میز مذاکره موضوعاتی چون قدرت نظامی و موشکی خود و یا حمایت از گروه‌های آزادی‌بخش مردم مظلوم جهان را با نان و دارو معامله خواهد کرد باور غلطی است.
وی افزود: ایران اسلامی بر اساس فرهنگ حسینی اهل مذاکره هست اما اهل معامله نیست. از این رو دولت نباید تمامی تخم‌مرغ‌های خود را در سبد مذاکره بچیند.
عضو هیأت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: انتظار برای چرخیدن چرخ زندگی و اقتصاد مردم بعد از توافق با ۱+۵ که بارها با عمل و قول‌شان نشان دادند که نمی‌توان بر دیوار آنها یادگاری نوشت ساختن خانه‌ای بر روی آب است. راهکار همان است که رهبر معظم انقلاب به آن پرداختند و آن چیزی جز اقتصاد مقاومتی نیست.
طلا خاطرنشان کرد: اقتصاد ایران اسلامی بیشتر از آنکه نیازمند سرمایه باشد نیازمند فناوری و مدیریت منابع است.نمونه‌های موفقیت‌آمیز خودکفایی صنعتی و علمی کشور در حوزه‌های مختلف در فضای تحریم گواهی بر این مدعاست.
وی افزود: بنادر فعال، خطوط مواصلاتی جاده‌ای و ریلی، تعداد متخصصان و فارغ‌التحصیلان، نیروهای ماهر و کارآفرین، گستردگی نظام آموزشی و سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و منابع صندوق توسعه ملی و امکان مناسب تحریم نفتی به عنوان انگیزه‌ای قوی برای دوری از اقتصاد نفتی شرایطی طلایی را برای جهش اقتصادی فراهم آورده است و این مشروط به درگیر شدن تنها وزارت امور خارجه به مذاکرات هسته‌ای است و نه همه دولت.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حادثه اسیدپاشی در اصفهان اظهار داشت: این اقدام که این روزها دل مردم و مسئولین نظام را به درد آورده است و به نظر می‌رسد که این زنان و کودکان قربانی انتقام‌گیری شده‌‌اند. این اقدام یادآور برخی سناریوهای خودساخته‌ای چون سناریوی کشته‌سازی سال ۷۸ و کوی دانشگاه و ترور عضو شورای شهر تهران در اولین دوره همچنین قتل مرموز ندا آقاسلطان در سال ۸۸ که توسط یک گروه افراطی اصلاح‌طلب با همراهی رسانه‌های اپوزیسیون خارج و داخل همراه بود، است.
طلا خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید نیک می‌داند چنانچه این گروه اقلیت که بعضا با سابقه اخراج از دستگاه‌های امنیتی کنترل قدرت در دولت را در دست بگیرند که هر روز دولت و نظام را با یک تهدید امنیتی مواجه می‌سازند تا شاید در انتخابات آینده با دوقطبی کردن جامعه برای خود قبا و ردایی در انتخابات بدوزند.
وی افزود: ما از وزارت اطلاعات می‌خواهیم همانگونه که با همکاری دیگر دستگاه‌های امنیتی عبدالمالک ریگی را در آسمان شکار کرد مقصران حادثه اسیدپاشی را که نه تنها به چهره چند زن و کودک بلکه به چهره نظام و اسلام و متدینین جراحت وارد کرد دستگیر و به دست عدالت بسپارد و از قوه قضائیه می‌خواهیم ضمن روشن شدن ابعاد پشت پرده احتمالی این واقعه که احساسات عمومی را جریحه‌دار کرده با مقصران آنان برخورد عبرت‌آموز داشته باشد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: حال که موضوع رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی علوم مطرح است کوچکترین وابستگی و تمایل به عوامل قانون‌گریز فتنه سال ۸۸ می‌تواند آرامش دانشگاه را بر هم زند.
طلا در پایان با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود در بخش‌های مختلف از مسئولان خواستار رسیدگی به این مشکلات و حل آنها شد.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن