دیدبان

مجلس مراقب باشد تجربه فرجی‌دانا تکرار نشود

 مجلس مراقب باشد تجربه فرجی‌دانا تکرار نشود

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم، رضا نظری دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران در نشست‌خبری تشکل‌های دانشجویی دانشگاه تهران که درباره انتخاب محمود نیلی احمدآبادی سرپرست دانشگاه تهران به عنوان وزیر پیشنهاد علوم، گفت: رویکرد دولت به وزارت علوم از همان ابتدا درست نبود. گویا آقای رئیس‌جمهور اولویت اصلی وزارت علوم که جهش علم و تداوم روند پیشرفت علمی کشور است را نادیده گرفته است.

وی گفت: به نظر می‌رسد رئیس‌جمهور جاده جهش علمی را برعکس می‌بیند. درباره همه مسائل از جمله سیاست‌خارجی گزارش می‌دهند، اما به نظر می‌رسد کسی حق ندارد درباره جهش علمی صحبت کند و بر همین اساس در وزارت علوم یک حکومت نظامی ایجاد شده که فقط افراد مسئله‌ساز و حاشیه‌ساز می‌توانند وارد این وزارتخانه شوند.

نظری یادآور شد: متاسفانه می‌بینیم که در دولت یازدهم وزارت علوم پادگان اصلاح‌طلبان شده و وجه مشترک همه افرادی که برای تصدی‌گری وزارت علوم معرفی شدند دخالت در فتنه 88 بوده است. البته ما اصرار رئیس‌جمهور به این موضوع را درک نمی‌کنیم.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران با بیان اینکه اگر خطوط قرمز نظام را خطوط قرمز خود بدانیم، اصرار بر حضور اصحاب فتنه در دانشگاه‌ها‌ چیست؟ گفت: حضور اصحاب فتنه در دانشگاه‌ها مخالف توصیه‌های مقام معظم رهبری است. سوال ساده‌ای که از رئیس‌جمهور داریم این است که چرا این 5 نفر که متعلق به جریان افراطی اصلاح‌طلبان هستند برای وزارت علوم معرفی می‌شوند و اصراری که برای حضور این افراد در وزارت علوم است، چیست؟

نظری با اشاره به اینکه این روند هزینه به نظام تحمیل می‌کند و روند پیشرفت کشور را دچار اختلال می‌کند، افزود:‌ آیا این‌گونه برخوردها با مصالح نظام هماهنگ است؟

وی افزود: مخالفت تشکل‌های دانشجویی تهران با معرفی دکتر نیلی احمدآبادی به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت علوم دلیلی بر عدم صلاحیت ایشان است. معتقدیم اصحاب فتنه این بار با چراغ خاموش می‌خواهند فرصت حضور در وزارت علوم پیدا کنند. 

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران با اشاره به اینکه ما بارها به حضور اصحاب فتنه در وزارت علوم هشدار داده‌ایم، گفت: مجلس باید صدای جریان دانشجویی را بشنود و مراقب باشد تجربه دکتر فرجی‌دانا دوباره تکرار نشود و وزارت علوم نباید مورد معامله سیاسی قرار گیرد، بلکه باید از تجربه گذشته عبرت گرفت و هشدارهای مقام معظم رهبری را جدی گرفت. 

نظری تصریح کرد: نیلی‌احمدآبادی گزینه دلخواه فرجی‌داناست که موافقت با بازگشت استاد محکوم به فتنه برای رد صلاحیت ایشان کفایت می‌کند.

وی با بیان اینکه چگونه ممکن است فردی که صلاحیت لازم برای ریاست دانشگاه تهران را کسب نمی‌کند برای تصدی‌گری وزارت علوم معرفی شود، گفت: چطور فردی از شورایی که رئیس‌جمهور مسئول آن شوراست صلاحیت لازم را کسب نمی‌کند، به عنوان مسئول وزارت علوم معرفی می‌شود؟ معرفی فردی که از شورای عالی انقلاب فرهنگی رای نمی‌آورد، توهین به مجلس است. 

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران با اشاره به مطالبه خود از مجلس، گفت: مطالبه ما از مجلس این است که نشان دهد با بصیرت عمل می‌کند. مجلس از رئیس‌جمهور معرفی فردی علمی بدون گرایشات خاص سیاسی را طلب کند. ما اعضای جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران از نمایندگان می‌خواهیم در دیدار حضوری به سخنان ما دانشجویان گوش دهند. 

نظری با اشاره به عملکرد نیلی احمدآبادی در چند ماه مدت حضور خود در سرپرستی دانشگاه تهران، گفت: عزل گسترده مدیران در دانشگاه تهران که طی ماه‌های گذشته 8 معاون، مدیرکل و رئیس دانشکده در این دانشگاه تغییر کرده و ایجاد تشکیلات موازی و در سایه از اقداماتی است که نیلی احمدآبادی در دانشگاه تهران انجام داده و تجربه دانشگاه تهران نباید برای وزارت علوم تکرار شود.

وی با بیان اینکه به نظر ما نیلی احمدآبادی گزینه افراطیون برای تصدی وزارت علوم است و مجلس باید به عنوان سدی محکم در این زمینه عمل کند، گفت: رشد علمی مورد نظر مقام معظم رهبری با حضور نیلی احمد‌آبادی محقق نمی‌شود. انتظار داشتیم رئیس‌جمهور در معرفی گزینه وزارت علوم با مجلس مشورت کند. البته تحلیل ما از این اقدام رئیس‌جمهور این است که خود ایشان نیز می‌دانند نیلی احمد‌آبادی از مجلس رای نمی‌آورد و با معرفی این گزینه به دنبال تحمیل گزینه بعدی هستند.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران در پایان گفت: ما دانشجویان از مجلس انتظار اقدامی انقلابی در مورد گزینه پیشنهادی وزارت علوم را داریم و امیدواریم دانشگاه‌ها دوباره محل جولان احزاب سیاسی نشوند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن