دیدبان

کار آزاد کنید، بیشتر پول در بیاورید

کار آزاد کنید، بیشتر پول در بیاورید

به گزارش دیدبان به نقل از خبرآنلاین ، براین اساس طی سال گذشته میزان درآمدهای پولی خالص مردم ۲۸ درصد رشد را تجربه کرده است. در همین دوره زمانی درآمد حاصل از فعالیت های کشاورزی بیش از ۵۰ درصد رشد داشته است. این اتفاق هم در شرایطی رخ می دهد که طی سال های گذشته بخش کشاورزی به دلیل واردات بالا و همچنین اجرای قانون هدفمندی یارانه ها با بحران کاهش میزان درآمد مواجه بود. اما حداقل گزارش بانک مرکزی نشان می دهد طی سال ۹۲ کشاورزان به بالاترین میزان «رشد» درآمد در مقابل گروه های کاری مختلف دست پیدا کرده اند.
در همین دوره زمانی درآمد از مشاغل آزاد با رشد ۳۷ درصدی مواجه بوده است. براین اساس در میان گروه های شغلی بیشترین میزاد رشد درآمد به کشاورزان و سپس مشاغل آزاد اختصاص پیدا کرده است. پس از این دو گروه شغلی کارمندان بخش خصوصی و کارمندان بخش دولتی و عمومی قرار دارند. برهمین اساس طی سال گذشته بیشترین میزان درآمد به خانوارهای اختصاص پیدا کرده که سه نفر شاغل داشته اند.
براساس گزارش بانک مرکزی این خانوارها ۴۲۳۰۹۶۷۰۰ریال در سال درآمد داشته اند. در آمد پولی ناخالص این خانوارها نیز ۳۲۱۳۶۲۸۸۴ ریال بوده است. اما میزان درآمد برای یک خانوار با بعد ۳.۴۷ نفر در سال گذشته ۲۷۶۸۶۷۳۷۹ ریال بوده است. همین خانوار در صورت درآمدش از مزد و حقوق دولتی ۲۶۱۴۸۳۴۷ ریال بوده ولی در همین دوره زمانی درآمد کارمندان بخش خصوصی با همین بعد خانوار ۳۵۴۴۸۴۹۶ ریال بوده است.
براین اساس میزان حقوق و مزد دریافتی کارمندان بخش خصوصی بیشتر از کارمندان بخش دولتی برآورد شده است. اما بیشترین میزان درآمد به کسانی تعلق دارد که در بخش های آزاد غیرکشاورزی فعالیت می کنند. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خبر آنلاین، این خانوارها طی سال ۹۲ ۵۱۵۸۵۵۲۰ ریال درآمد داشته اند. در آمد حاصل از فروش کالاهای دست دوم همین خانوارها نیز ۹۳۳۶۲۵۱ ریال بوده است.
این بررسی ها تایید می کند با وجود اینکه مشاغل کشاورزی با رشد درآمد همراه بوده اند ولی بیشترین میزان درآمد خالص به کسانی تعلق گرفته که در بخش مشاغل آزاد کار می کرده اند.

 





مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن