دیدبان

آماده باش اورژانس ۱۱۵ در آستانه محرم

آماده باش اورژانس ۱۱۵ در آستانه محرم

به گزارش دیدبان به نقل از مهر ، مجتبی خالدی گفت: در صورت بروز حادثه و یا وجود مصدوم و بیمار در تکایا و هیئت های مذهبی، بلافاصله با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرند.
وی افزود: با اعلام آدرس دقیق با رعایت موارد مربوط به قوانین راهنمایی و رانندگی (اعم از خیابانهای یکطرفه و ورود ممنوع) و همچنین تعداد دقیق مصدومین و بیماران، می توان زمان رسیدن تیمهای اورژانس را کاهش داد.
خالدی گفت: مراکز اورژانس ۱۱۵ برای آموزش مسئولین تکایا و هیئت های مذهبی در خصوص نحوه ارائه خدمات فوریتهای پزشکی در زمان بروز حادثه قبل از رسیدن اورژانس ۱۱۵ آمادگی کامل دارد.
سخنگوی مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی وزارت بهداشت ادامه داد: با توجه به بررسی صورت گرفته در خصوص تماسهای انجام شده با مراکز ارتباطات ۱۱۵ در مراسم سال گذشته بیشتر حوادث مربوط به بیماران نیازمند به مراقبت های سوختگی، حوادث و سوانح ناشی از عدم رعایت نکات ایمنی، بیماران قلبی و تنفسی بوده است.
خالدی گفت: توصیه اصلی اورژانس ۱۱۵ رعایت موارد بهداشتی در طبخ عذا و تامین آب آشامیدنی، سرویسهای بهداشتی، رعایت نکات ایمنی در خصوص تردد سالمندان، رعایت نکات ایمنی در رابطه با برق و گاز و استفاده از وسایل گرمایشی استاندارد و ایمن مطابق با کارشناسی و تایید کارشناسان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی می باشد.
وی در پایان افزود: در خواست اورژانس ۱۱۵ از روسای هیئت های مذهبی، تاکید و آموزش در خصوص باز نگهداشتن مسیر برای رسیدن آمبولانس بر بالین نیازمندان در زمان انتخاب محل عزاداری و برپایی تکایا و در طول زمان عزاداری و تردد در خیابانها است.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن