دیدبان

کاهش ۵۰ درصدی آمار طلاق با انجام مشاوره

کاهش ۵۰ درصدی آمار طلاق با انجام مشاوره

به گزارش دیدبان به نقل از مهر ، مجید رضا زاده با بیان این مطلب افزود: در حال حاضر ۱۲۰۰ مرکز مشاوره دولتی و غیر دولتی در سراسر کشور فعال است که در ۱۲۰ مرکز مشاوره فقط روشهای پیشگیری از طلاق و سازش در زندگی به زوجین مشاوره داده می شود.
وی با اشاره به اینکه مشاوره قبل از طلاق اجباری است ، گفت: تمامی زوجینی که قصد طلاق دارند باید به مراکز مشاوره مراجعه کنند و تحقیقی که در این زمینه انجام شده نشان می دهد که در چند استان کشور میزان طلاق با مراجعه به این مراکز تا ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده است .
به گفته رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی ، برهمین اساس قصد داریم تعداد مراکز مشاوره قبل از طلاق را در تمامی استانهای کشور گسترش دهیم تا در این صورت بتوانیم از افزایش آمار طلاق جلوگیری کنیم .
وی گفت: براساس تفاهم نامه ای که در گذشته با قوه قضاییه منعقد شده نسبت به راه اندازی مراکز مشاوره در استانهای مختلف بویژه در شهرهای بزرگ و آسیب خیز اقدام خواهیم کرد.
رضازاده همچنین به طرح غربالگری اضطراب در میان کودکان اشاره کرد و اظهار داشت: این طرح در میان کودکان ۵ تا ۶ ساله در ۱۵ استان کشور اجرایی می شود که در مرحله اول اجرای آن آزمایشی است و در مرحله بعد طرح غربالگری اضطراب به صورت گسترده در تمامی استانها به اجرا در می آید.
وی گفت: این طرح توسط روانشناسان و درمانگران متخصص اجرایی می شود و پس از شناسایی ، اضطراب کودکان با استفاده از مشاوره و نظر متخصصیان درمان خواهد شد.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران