دیدبان

بلایی که سیگار بر چهره می‌‌آورد

بلایی که سیگار بر چهره می‌‌آورد

به گزارش دیدبان به نقل از باشگاه خبرنگاران ، در ادامه می توانید با تاثیرات منفی دود کردن این ماده مخدر بر چهره تان آشنا شوید.
ورم زیر چشم
در روزهایی که شب قبلش خواب راحت نداشته اید، پوست زیر چشم تان شفاف نیست و ورم کرده است. نتایج بررسی های دانشمندان دانشگاه جان هاپکینز نشان داده، سیگاری‌ها چهار برابر افرادی که سیگار دود نمی کنند احساس خستگی می‌کنند. به نظر می‌رسد کاهش میزان نیکوتین بدن در طول خواب شبانه سبب بد خوابی می‌شود.
پساریویس
یافته های محققان مرکز پزشکی رونالد ریگان در لس آنجلس نشان داده، سیگاری ها پنج برابر بیشتر از غیر سیگاری ها در معرض ابتلا به التهاب مزمن پوستی - پساریوس - قرار دارند. این بیماری معمولا در آرنج ها، زانوها، انگشتان و ... سیگاری ها نمایان می شود.
زردی دندان‌ها
سیگاری ها باید داشتن دندان های سفید و براق را فراموش کنند. نیکوتین به سرعت دندان ها را زرد کرده و مزه دهان را بد می کند.
چین و چروک و پیری زود رس پوست
در پس پشت هر چین و چروک پوست سالمندان تجربه ای نهفته است. اما چین و چروک و پیری زودرس پوست جوانان به خاطر دود کردن سیگار است. نتیجه پژوهش دانشمندان دانشگاه هوکایدو نشان داده، سیگاری ها دست کم دو سال زودتر از افرادی که سیگار دود نمی کنند پیر می شوند.
تیره شدن پوست صورت
چرا چهره سیگاری‌ها تیره و گرفته است؟ نتایج مطالعه متخصصان مدرسه پزشکی دانشگه مادرید نشان داد، دود کردن سیگار، مونوکسید را جایگزین اکسیژن پوست می کند. نیکوتین موجود در سیگار با کم کردن جریان خون در پوست صورت سبب خشکی و رنگ پریدگی آن می شود.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران